ایلام پایلوت کشوری طرح رصد استعدادهای هنری معلولان روستایی شد

مدیر کل بهزیستی ایلام از اجرای طرح ایجاد پایگاه های هنر در مناطق روستایی این استان خبر داد و گفت: این طرح به عنوان پایلوت کشوری با هدف رصد استعدادهای هنری افراد دارای معلولیت مناطق روستایی برای نخستین بار در کشور در این استان آغاز شده است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی بهزیستی ایلام، به گفته زهرا همتی، در اجری این طرح که در مناطق روستایی ۶ شهرستان استان شامل چرداول، ایوان، دره شهر، آبدانان، مهران و ایلام به اجرا درآمده پایگاه های هنر ویژه افراد دارای معلولیت تاسیس شده است.

وی با ذکر اینکه در این زمینه ۱۰ پایگاه هنر در این روستاها راه اندازی شده ادامه داد: هر یک از این پایگاه ها ۸۰ نفر عضو دارند که در مجموع تاکنون حدود  ۸۰۰ فرد دارای معلولیت به عضویت آنها درآمده است.

وی آموزش های ارایه شده در این مراکز را در دو بخش نمایش و هنرهای تجسمی عنوان کرد و  گفت: دوره ارایه آموزش های نمایش در این مراکز به اتمام رسیده که با استقبال چشمگیری از افراد دارای معلولیت روبرو بوده است.

به گفته مدیر کل بهزیستی ایلام، هیچگونه محدودیت سنی برای عضویت در این پایگاه ها وجود نداشته ولی بیشترین استقبال تاکنون از سوی دختران گروه سنی کودکان و نوجوانان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این طرح علاوه بر اینکه استعدادهای هنری آنها شناسایی می شود برای حضور در رقابتهای جشنواره های مختلف نیز آماده خواهند شد.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح که در قالب طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه ( CBR) بوده ابتدا آموزشهای هنری به ۳۰ تسهیلگر این طرح ارایه و سپس به افراد دارای معلولیت عضو پایگاه ها منتقل می شود.

مدیر کل بهزیستی ایلام ایجاد روحیه نشاط و شناسایی استعداد های هنری افراد دارای معلولیت را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

بیش از ۱۶هزار فرد دارای معلولیت از خدمات مختلف بهزیستی استان ایلام برخوردارند.

کد خبر 45761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد