کرج | برگزاری کارگروه مناسب سازی شهرستان کرج

روز پنج شنبه مورخ ششم آبان ماه جلسه مناسب سازی درسالن جلسات بهزیستی شهرستان کرج با حضور معاون فرماندار و نمایندگانی از ادارات مرتبط و عضو این کمیته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، «علیرضا فتاح پور» مدیر بهزیستی شهرستان کرج درخصوص اهمیت مناسب سازی اماکن و معابر ویژه افراد دارای معلولیت در مناطق مختلف شهری گفت : یکی از حقوق اولیه هر شهروندی استفاده از امکانات شهری و تردد در معابر بدون هیچ گونه مشکلی است و حق مسلم هر شهروندی با کمترین و بیشترین درصد معلولیت وناتوانی جسمی است که به راحتی در فضاهای مختلف شهری به ویژه معابر و پیاده رو ها تردد داشته و در این مهم که نیاز روزانه هرفردی است با مشکل و مانعی مواجه نباشند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان متولّی اصلی امور افراد دارای معلولیت وظیفه دارد در جهت رفاه جامعه هدف خود سیاست گذاری های لازم را انجام داده و دستگاه های مرتبط نیز  همکاری لازم را داشته باشند .

وی افزود :در حال حاضر عدم رعایت قوانین مناسب سازی و موانع معماری در سطح کلان شهری مانند کرج مشکلات عدیده ای برای افراد دارای معلولیت، جانبازان سرافراز، افراد کم توان و سالمندان ایجادکرده است.

مدیر بهزیستی شهرستان کرج خاطر نشان کرد: اقدامات انجام شده در خصوص مناسب سازی مختص قشری خاص و افراد دارای معلولیت نیست بلکه زنان باردار ،افراد سالمند و کودکان نیز در این اقدامات ذینفع هستند.

فتاح پور تصریح کرد : مناسب سازی شهری نیازمند یک عزم راسخ و همه جانبه در سطح شهر است لازم است تا شرکت های اتوبوسرانی مناسب‌سازی ۳۰ درصدی را جهت رفاه حال افراد دارای معلولیت انجام دهند از این رو حائز اهمیت می باشد تا تصمیماتی در سطح کلان اتخاذ و ردیف بودجه ای برای اجرایی شدن مصوبات مربوط به مناسب سازی ها انجام شود.

این مقام مسئول در انتها با تأکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبه مهم جلسات قبلی شورای مناسب سازی گفت : بارها مصوب شده است پروژه‌های جدید در صورت رعایت استانداردهای مربوط به مناسب سازی مجوز لازم را کسب کنند که تا کنون شاهد اجرایی شدن صد در صدی این مصوبه مهم نبوده ایم اما امید داریم با همکاری دستگاه های زیربط این مهم محقق و پروژه های قبلی هم به تدریج جهت رفاه حال جامعه هدف سازمان بهزیستی مناسب سازی شوند.

کد خبر 45547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد