کمک هزینه معیشتی افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید واریز شد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون دفاع از حقوق افراد دارای معلولیت، برای 2 هزار و 493 نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدیدی که بالای ۱۸ سال سن دارند و فاقد شغل درآمدی هستند، کمک هزینه‌ای از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها و به صورت متمرکز از طریق بهزیستی کشور واریز شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی عنوان کرد: در سه نوبت قبلی براساس بعد خانوار مبلغ ۳۶۰ تا ۴۸۰ هزار تومان واریز می‌شد، در این نوبت با تامین اعتبار ۴۸۰ هزار تومان به ازای هر خانوار واریز شده است.

وی افزود: : بهزیستی اقدامات هدفمند را، در جهت قادر سازی شخص معلول، به منظور دست یابی به سطح نهایی توانایی و عملکرد جسمی، حسی، ذهنی روانی، اجتماعی و حفظ این توانایی ها برای تغییر زندگی افراد دارای معلولیت و برای استقلال بیشتر آنها انجام  می دهد و در حال حاضر 22 هزار و 237 نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی هستند که 11 هزار و 51 نفر مستمری دریافت می کنند.

مدیر کل بهزیستی با اذعان به تورم موجود و بالا بودن نسبی خط فقر یادآور شد: در حال حاضر خانواده یک نفره، ۳۵۰ هزار تومان، خانواده دو نفره: ۵۰۰ هزار تومان، خانواده سه نفره، ۷۰۰ هزار تومان، خانواده چهار نفره، ۹۰۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در یافت می کنند که گامی مهم در راستای کاهش  مشکلات ناشی از فقر مطلق است .

محمدی با اشاره به اینکه اغلب معلولانی که دچار معلولیت جسمی و حرکتی، بینایی و شنوایی هستند اغلب توانایی ادامه تحصیل تا درجات عالی را دارند و می توانند از مساعدت‌های مالی بهزیستی بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 121 دانش آموز و 194 دانشجو تحت پوشش هستند و از خدمات کم هزینه ی تحصیلی بهره مند هستند.

 وی ادامه داد: از سال تحصیلی جدید، بر اساس دستورالعمل‌های جدید سازمان و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده شهریه‌های زیر ۵ میلیون تومان بطور کامل و بالای ۵ میلیون طبق شیوه نامه (اگر مددجو زیر دهک ۷ باشند و شدت معلولیت او خیلی شدید و شدید و متوسط باشند و یا فرزند سازمان باشند) بصورت صد درصدی پرداخت می‌شود.

محمدی با اشاره به موضوع استفاده معلولان جسمی و حرکتی از پلاک ویژه گفت: با توجه به بخشنامه جدید، معلولان جسمی و حرکتی متوسط و شدید که در اندامهای تحتانی دارای معلولیت بوده و دارای گواهی نامه معتبر با نوع معلولیت هستند، می توانند از پلاک ویلچری استفاده کنند که بعد از انجام نامه نگاری‌ها، پلاک خودرو آنها به پلاک ویلچری تغییر می یابد و میتوانند از خدمات مربوطه بهره‌مند شوند. سایر معلولین واجد شرایط با توجه به بررسی های مددکاری و مطابق با دستور العمل ویژه تردد می‌توانند از سایر خدمات تردد که شامل معرفی نامه های روزانه طرح ترافیک و هزینه ایاب و ذهاب است استفاده کنند.

کد خبر 45517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد