برگزاری کارگاه آموزشی باموضوع پیشگیری ازاعتیاد در سالن جلسات فرمانداری شهرستان هرسین

با حضور کارشناسان و مددجویان اداره بهزیستی شهرستان هرسین، کارگاه اموزشی با موضوع پیشگیری از اعتیاد به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت روان در محل سالن جلسات فرمانداری با حفظ پروتکل های بهداشتی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه: با حضور کارشناسان و مددجویان اداره بهزیستی شهرستان هرسین، کارگاه اموزشی با موضوع پیشگیری از اعتیاد به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت روان در محل سالن جلسات فرمانداری با حفظ پروتکل های بهداشتی برگزار گردید.

 سعید جادریان معاون فرماندار شهرستان هرسین،به نقش مهم خانواده در جامعه و در راس آن نقش مهم مادران و زنان در تحکیم خانواده پرداخت.

در ادامه اکبر عبدی مشاور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری کل استان کرمانشاه به دسته بندی عوامل مهم در پیشگیری از اعتیاد پرداخت.

عبدی طلاق را عاملی مهم در انتخاب راه اعتیاد برای  فرزندان یک خانواده معرفی نمود و به بیان  تجارب  و مقالات مختلف خود در پرونده های جرائم خانواده در استان کرمانشاه و نقش طلاق در پدید آمدن اعتباد پرداخت و پیشگیری از آسیب طلاق را در پیشگیری از اعتیاد مهم و موثر تلقی نمود.

عبدی عواملی چون، کنترل نامحسوس فرزندان در انتخاب دوست ، نقش مهم فضای مجازی و توجه مادران و نقش پدران  به عنوان الگوهای کودکان و نوجوانان در خانواده ،تعریف الگوی مناسب در اطرافیان از سوی خانواده برای کودکان و نوجوانان و نقش ارگان های آموزشی را  مهم در کنترل و پیشگیری از اعتیاد دانست.

مشاور معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری کل استان کرمانشاه ،  در ادامه مثال های عینی از مراجعه کنندگان به دادگستری را بیان نمود.

ایشان نقش دو دوره 6 سال اول  و دوم کودکی  را بسیار حائز اهمیت دانست و غفلت از این دوران را از عوامل مهم اعتیاد در بیشتر معتادین دانست.

کد خبر 45516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد