دیدار سرپرست بهزیستی هرمزگان با فرماندار حاجی آباد

در نشست سرپرست بهزیستی هرمزگان با فرماندار حاجی آباد درخصوص حمایت از مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان ، راه اندازی واحد فیزیوتراپی ،مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست،اشتغال و حمایت‌های مالی از مددجویان در شهرستان بحث و گفتگو شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در ادامه سفرهای شهرستانی سرپرست بهزیستی هرمزگان ، دکتر حسن نژاد به شهرستان حاجی آباد سفر کرد .

وی در این سفر یک روزه با فرماندار شهرستان دیدار و نشستی صمیمی داشت . در این نشست درخصوص حمایت از مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان ، راه اندازی واحد فیزیوتراپی ،مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست،اشتغال و حمایت‌های مالی از مددجویان در شهرستان بحث و گفتگو شد.

حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد در ابتدا ضمن تقدیر از فعالیتهای بهزیستی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری با بیان اینکه بهزیستی یکی از نهاد های حمایتی و اجتماعی تاثیرگذار جامعه است بر ضرورت راه اندازی هرچه سریعتر خانه ایتام شهرستان تأکید کرد.

جهانگیری با اشاره به راه اندازی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان و اثرگزاری آن در کاهش آسیب های اجتماعی افزود: یکی از دغدغه های مهم شهرستان مشکلات اقتصادی خانواده های محروم است که باید در تامین هزینه های مالی این افراد توجه ویژه داشت.

فرماندار حاجی آباد با بیان ظرفیت‌های اشتغالزایی در شهرستان خاطر نشان کرد: بسیاری از جوانان شهرستان با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در کارگاه های فعال در شهرستان مشغول بکار شده اند. افراد بعد از ترخیص از مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان در صورت تمایل به این کارگاه‌ها معرفی می شوند.

وی در ادامه به اشتغال و جذب اعتبارات اشاره  و بر پیگیری بیشتر در این خصوص به منظور ایجاد شغل برای افراد تحت پوشش بهزیستی در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی  تاکید کرد.

دکتر حسن نژاد سرپرست بهزیستی هرمزگان در این دیدار با تقدیر از نگاه ویژه فرماندار حاجی‌آباد به مسائل و مشکلات جامعه تحت پوشش بهزیستی گزارشی از اهم اقدامات اداره کل بهزیستی را بیان و گفت: هزینه های مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان زمانی نتیجه بخش خواهد بود که افراد بعد از ترخیص دارای شغل بوده ‌و به آغوش خانواده بازگردند.

دکتر حسن نژاد  در ادامه به طرح های اشتغالزایی سازمان بهزیستی اشاره و افزود: در حال حاضر دولت به هر شخص کارفرمایی که افرادی از جامعه هدف بهزیستی را بکارگیری نمایند و همچنین بهبود یافتگان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.

کامران رییس اداره بهزیستی شهرستان نیز گفت: با پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته در خصوص راه اندازی خانه ایتام شهرستان ، به زودی مجوزهای آن صادر و راه اندازی می شود.

رییس اداره بهزیستی شهرستان از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۸۰ نفر  با اعتبار دو میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون تومان خبر داد و افزود: برخی از دریافت کنندگان تسهیلات افرادی بودند که از مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان ترخیص و اکنون دارای شغل هستند.

وی ادامه داد: در راستای کمک به حل آسیبهای اجتماعی مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی معتادان در روستای گنج راه اندازی و همچنین مجوز مرکز مشاوره نیز گرفته شده که به زودی فعال خواهد شد.همچنین بنا داریم با دادن مجوز مرکز نگهداری از معلولین در شهرستان راه اندازی شود.

کامران یادآور شد: در خصوص ساخت مسکن مددجویان در سال گذشته تعداد ۶ واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان شده است و تا پایان سال نیز تعداد سه واحد دیگر آماده تحویل خواهد شد.همچنین احداث تعدادی واحد نیز با مشارکت بنیاد علوی در دست اقدام است.

کد خبر 45499

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد