ملارد| همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش در اجرای نظام مراقبتی اجتماعی دانش آموزان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد از همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش در اجرای طرح نظام مراقبتی اجتماعی دانش آموزان خبر داد.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در راستای پیگیری و اجرای طرح نماد جلسه ای با حضور رئیس اداره، مسئولان پیشگیری و اورژانس اجتماعی و نمایندگان آموزش و پرورش شهرستان ملارد برگزار شد.  

داود خادم در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت همکاری ارگانهای مختلف در حل مشکل آسیبهای اجتماعی گفت: پیشگیری و بررسی سریع آسیبهای در سنین پایین نتیجه بسیار موثرتری دارد.  

وی در ادامه افزود: در اجرای طرح نماد که از خرداد ماه گذشته تا کنون در شهرستان صورت گرفته و در حال حاضر با آغاز سال تحصیلی و مشکلات و مسائل اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی،  دانش آموزان بیش از پیش نیازمند توجه و رسیدگی به موقع هستند.  

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد با بیان اینکه  نماد، نظام مراقبتی اجتماعی دانش آموزان است، گفت: پیگیری اجرای صحیح این طرح به عهده معاونت پیشگیری بوده و  اولین قدم شناسایی دانش آموزان دارای مشکلات خانوادگی و فردی توسط آموزش و پرورش و مشاوران مستقر در مدارس بوده و پس از ارجاع از آموزش پرورش روانشاسان اورژانس اجتماعی مسئولیت پیگیری و موارد دیگر را به عهده دارند.  

 خادم در پایان ضمن معرفی سامانه همگام گفت: اطلاعات دانش آموزانی که نیاز به کمک مشاوران دارند توسط آموزش و پرورش در سامانه همگام به آدرس http://hamgam.medu.ir ثبت شده و پس از آن تمامی موارد توسط کارشناسان حوزه پیشگیری جهت ارجاع به اورژانس اجتماعی و مراکز مشاور مورد بررسی قرار میگیرد.  

گفتنی است؛ هزینه های مربوط به این طرح از طرق بودجه سازمان بهزیستی بصورت یارانه به مراکز مشاوره پرداخت می شود.

کد خبر 45456

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد