در رسانه | رادیو بهزیستی در استان همدان راه اندازی شد

همدان-ایرنا- مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان گفت که به منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم با مشکلات جامعه توان‌یابان و همچنین آگاهی از خدمات ارائه شده به جامعه هدف بهزیستی، برنامه رادیو بهزیستی با همکاری صدا و سیما در استان راه اندازی و فعال شده است.

مهدی دیناری روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ارتباط ۲ طرفه مردم با مسوولان سازمان بهزیستی استان همدان همه روزه به مدت ۱۰ دقیقه(حوالی ساعت ۱۲:۴۵) در ویژه برنامه رادیو بهزیستی پیش بینی شده است، اظهار داشت: برای دسترسی راحت‌ مردم به مسوولان و مدیران و رفع مشکلات شهروندان، هر روز یک کارشناس سازمان بهزیستی با حضور در این برنامه رادیویی پاسخگوی سئوالات مردم خواهد بود.

به گفته وی، علاقه مندان به برقراری ارتباط با این برنامه می توانند از طریق ارسال پیامک به شماره ۵۰۰۰۱۲۱۹۳۰۳۰۲۱ سازمان بهزیستی، سرشماره ۳۰۰۰۰۸۱۱ مرکز صدا و سیمای و یا تماس با رادیو همدان، مشکلات توان‌یابان را برای پیگیری و پاسخگویی در این برنامه رادیویی مطرح کردند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان ابراز امیدواری کرد که با پخش این برنامه، جامعه هدف حق و حقوق خود را شناخته و با اطلاعاتی که توسط کارشناسان داده می‌شود مسیر رسیدن به خواسته‌هایشان هموار شود.

دیناری تصریح کرد: عمده وظایف سازمان بهزیستی رسیدگی به زندگی و سامان بخشیدن به وضعیت معیشت توان‌یابان، کودکان کار و نیازمندان زیر پوشش سازمان بهزیستی است.

وی با اشاره به اینکه معرفی سازمان بهزیستی از دیگر اهداف اجرای این طرح است، افزود: در برنامه رادیو بهزیستی شهروندان با مجموع فعالیت ها و خدمات سازمان بهزیستی در حوزه های مختلف ماموریتی آشنا می شوند.

به گفته وی، با توجه به گستردگی فعالیت های سازمان بهزیستی، همراهی و مشارکت خیرین نقش مهم و موثری در انجام بهتر وظایف و ماموریت های اجتماعی این سازمان دارد.

دیناری افزود: در همین ارتباط عموم مردم می توانند کمک های نقدی خود را از طریق شماره حساب۴۱۶۵۰۳۴۵۴۱۷۲۴۰۱۱  و ‪. شماره کارت بانکی ۶۳۶۷۹۵۷۰۶۹۲۷۸۳۹۳برای خدمت رسانی مطلوب به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی پرداخت کنند

وی با اشاره به اینکه اختلالات ژنتیکی عامل حدود ۵۰ درصد از معلولیت‌های مختلف شامل نابینایی، ناشنوایی و عقب‌ماندگی ذهنی شدید است، گفت: راه اندازی رادیو بهزیستی از جمله اقدامات موثر در راستای آگاهی بخشی به مردم برای پیشگیری از بروز این قبیل معلولیت ها محسوب می شود.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان همچنین اجرای طرح مشاوره در ۶ مرکز مشاوره ژنتیک استان را اقدامی دیگر برای پیشگیری از معلولیت‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه توان‌یابان جسمی و حرکتی که توانایی ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند می توانند از کمک های مالی سازمان بهزیستی بهره‌مند شوند، گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده با دانشگاه‌ها، شهریه تحصیل معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی تا سقف چهار میلیون تومان رایگان است و برای دانشگاه‌های غیردولتی نیز تا ۶۰ درصد هزینه‌های دانشجویان تحت پوشش توسط سازمان پرداخت می‌شود.

دیناری در ادامه به طرح توانمندسازی سالمندان اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح از سال ۹۴ در تعدادی از استان های کشور از جمله همدان آغاز شده که شامل ارائه خدمات آموزشی، مبتنی بر مطالبه گری، مبتنی بر تغییر نگرش و توانمندسازی است که ۵۰ نفر از سالمندان استان زیر پوشش این طرح قرار دارند.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده نزدیک به یک سوم جمعیت همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 45428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد