اعلام برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل در بهزیستی خراسان رضوی

زیرساخت‌های ایمنی و امنیتی، میزان ایمنی مددجویان در مراکز تحت پوشش و واحدهای اداری و همچنین دانش عمومی کارکنان و مسؤولین این واحدها در باره دفاع غیر عامل، مورد بازبینی و بازافزایی قرار می‌گیرد.

به گفته‌ی جانشین رئیس کمیته پدافند غیر عامل و مدیریت بحران بهزیستی خراسان رضوی، با شروع هفته پدافند غیر عامل، کمپ‌های ترک اعتیاد از نظر بالا بردن ضریب ایمنی، آموزش پرسنل و تجهیزات مورد نیاز این مراکز، رصد و بازبینی می‌شوند.

محسن توحیدی مقدم با بیان اینکه در هفته پدافند غیر عامل که از هشتم تا ۱۴ آبان‌ماه خواهد بود برنامه های مفصل تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و همچنین برنامه‌های عملیاتی مانند مانور دور میزی، طرح محب و گسترش فرهنگ‌سازی در شهرستان‌های تابعه استان به اجرا درمی‌آید.

وی ادامه داد: در بخش تبلیغات، علاوه بر درج روز شمار هفته در سربرگ مکاتبات، فضاسازی لازم در بهزیستی استان و شهرستان‌ها انجام می‌شود و با سایر گروه‌ها و نهادهای مرتبط نیز مکاتباتی انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه مانور دورمیزی در شهرستان‌ها و مراکز هدف انجام خواهد شد گفت: حدود یک ماه قبل برای مسابقات نقاشی و تئاتر در مراکز کودکان در رابطه با پدافند غیر عامل برنامه‌ریزی صورت گرفته که در این هفته، نتایج توسط هیأت داوران بررسی و برندگان این دو گروه اعلام خواهد شد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی همچنین برگزاری جلسات آموزشی در رابطه با امنیت شبکه و نیز امنیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی و آشنایی اعضای کمیته پدافند غیر عامل با امنیت شبکه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی اداری و همچنین سیستم اتوماسیون دولت را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: تمام برنامه‌های هفته مستند سازی شده و علاوه بر ارسال به استانداری و نهادهای مرتبط جهت آگاهی مدیران و مسؤولان مراکز نیز منتشر خواهد شد.

توحیدی مقدم با تأکید بر لزوم آمادگی تیم فوریت‌های اجتماعی در قبال بازماندگان حوادث و رویدادهای احتمالی و فرضی گفت: طرح حمایت‌های روانی اجتماعی از بازماندگان حوادث و بلایای طبیعی و بحران‌های اجتماعی، مدت‌ها است که در بهزیستی وجود دارد و البته چند سالی است که فعالیت کاملی ندارد و به همین جهت پیشنهاد شد که از سازمان بهزیستی بخواهیم مدیریت این طرح به صورت استانی برنامه‌ریزی شود که بتوانیم تحت نظارت کمیته پدافند غیر عامل، این طرح را احیا و بازنگری کنیم و تیم واکنش سریع را در این زمینه داشته باشیم که به محض رویدادن یک رخداد طبیعی یا اجتماعی، ‌نیروهای عملگر را تحت نظارت مدیریت بحران استان در صحنه داشته باشیم.

وی در خصوص مانور دور میزی در سه شهرستان مشهد، نیشابور و سبزوار گفت: در این مانور بدون اینکه واقعه فیزیکی و واقعی رخ دهد، اعضای تیم مانور دور یک میز می‌نشینند و با شبیه‌سازی واقعه، وظایف یکا یک اعضا را مرور و بازسازی می‌کنند تا در هنگام بروز بحران، بتوان برنامه‌ریزی فوری برای ورود به صحنه داشت.

وی همچنین یادآور شد: در مانور تخلیه اضطراری نیز یک مانور شبیه‌سازی شده‌ی عملیاتی در برخی مراکز در شهرستان‌های هدف برنامه‌ریزی شده که تمام مددجویان مراکز مورد نظر در یک اقدام فوریتی و تحت شرایط حفاظت‌شده از مراکز تخلیه می‌شوند که این مورد برای حوادث و بلایای پیش‌بینی نشده و بسیار حساس در نظر گرفته شده است.

توحیدی مقدم تأکید کرد: همچنین در زمینه‌ی آیتم‌های مختلف پدافند غیر عامل مانند پدافند زیستی، پدافند محیطی و پدافند فناوری نیز آموزش‌های بسیار خوبی برای کارکنان و جامعه هدف مستقر در مراکز در نظر گرفته‌ایم که در هنگام اجرای این برنامه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 45415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد