ملارد| نشست تعاملی بهزیستی و نیروی انتظامی شهرستان

در راستای راه اندازی مراکز مهر خانواده، نشست تعاملی با حضور رئیس بهزیستی، مسئول اورژانس اجتماعی و نمایندگان منطقه انتظامی شهرستان ملارد برگزار شد.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داود خادم با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل پس از جدایی میان والدین موضوع ملاقات با فرزندان است که در اکثر موارد چالش برانگیز است، گفت: راه اندازی مراکز مهر میتواند تاثیر بسزایی در حل این مشکلات داشته و از ایجاد آسیبهای روانی احتمالی در فرزندان جلوگیری کند.  

در پایان خادم ضمن تقدیر از همراهی و همکاری نیروی انتظامی در تمامی موارد با اداره بهزیستی بخصوص در بحث اورژانس اجتماعی گفت: برگزاری نشست های اینچنینی تاثیر بسیار مثبتی در روند همکاری این دو ارگان خدمت رسان دارد زیرا میتوان با این همکاری ها اقدامات بسیار موثری را در جهت کاهش و کنترل آسیبهای اجتماعی در شهرستان انجام داد.

مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی ملارد ضمن تاکید بر اهمیت سلامت روان کودکان پس از مواجه با جدایی والدین گفت: مسئله طلاق در خانواده ها علاوه بر تاثیر بسزایی که بر شرایط فرزندان دارد، در صورت عدم توافق میان والدین بر سر مسئله حضانت و دیدار فرزند میتواند مشکلات بیشتری را به همراه داشته باشد.  

آمنه سماوات افزود: با راه اندازی این مراکز این ملاقات ها با حضور مددکاران اجتماعی و روانشناسان صورت گرفته و در کنار آن برنامه های فرهنگی و آموزشی نیز برای فرزندان و خانواده ها انجام میشود.

سماوات با بیان اینکه کلانتری ها محیط مناسبی جهت حضور کودکان نیست گفت: پیش از این در مواردی که والدین توافق نمی نمودند این ملاقات ها در محیط کلانتری انجام میشد که بدلیل رفت آمد های صورت گرفته در اینگونه مکان ها شرایط مناسبی برای حضور کودکان میسر نیست و قطعاً تبعات روحی و عاطفی فراوانی را در پی دارد.

کد خبر 45403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد