۲ هزار کودک ایجرودی هدف  غربالگری بینایی بهزیستی هستند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود از اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان ایجرودی خبردادو گفت :این طرح در بین ۲ هزار و ۱۰۰ کودک ۳ تا ۶ ساله این شهرستان و کودکان ساکن در ۷۷ روستا اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ایجرود، رضا نوروزی گفت:  ازآغاز طرح غربالگری بیش از ۲ هزار کودک غربالگری بینایی شدند که از این تعداد ۶۲ کودک مشکوک بوده و به اپتومتریست ارجاع داده شدند و در مرحله ی دوم نیز ۱۲ کودک سالم تشخیص داده شده و سایر کودکان نیز در حال پیگیری هستند.

وی افزود: طرح غربالگری بینایی به وسیله دستگاه  بینایی سنجی و  دستگاه E چارت با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سطح شهرستان اجرا شد.

نوروزی بااشاره به اینکه تنبلی چشم به عنوان یک ضعف بینایی یا از دست دادن بینایی در یک چشم  می باشد و در نتیجۀ عدم درمان در مراحل اولیه رشد اتفاق می افتد افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ نفر از افراد کم بینا و نابینا تحت پوشش بهزیستی شهرستان هستند و از خدمات بهزیستی شامل درمان، تحصیل، ازدواج، لوازم کمک توانبخشی از قبیل  تامین عصای سفید، تلفن گویا و ...بهره مند هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود خاطرنشان کرد: یک معاینه بینایی همه جانبه می تواند وجود آمبلیوپی را تعیین کند. آمبلیوپی هرچه زودتر تشخیص داده شود، احتمال بهبود کامل بیشتر است. به همین دلیل مهم است که کودک در شش ماهگی، سه سالگی و سپس به طور منظم از لحاظ بینایی معاینه شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر در شهرستان ایجرود دو مرکز مثبت زندگی فعال است، بیان کرد:  پایگاه دائمی غربالگری بینایی بصورت متمرکز در محل مرکز مثبت زندگی کد ۷۴۱۳ در طول سال آماده ارائه خدمات به کودکان ۳ تا ۶ سال است.

نوروزی با اشاره به اینکه  در حال حاضر ۹۷۹ پرونده مددجویان واحدهای اجتماعی و توانبخشی  تحت پوشش بهزیستی به مراکز  مثبت زندگی واگذار شده است خاطر  نشان کرد :مددجویان برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه نمایند

وی بیان کرد: باتوجه به سختی های تردد برای ساکنان روستاها، استقرار و جانمایی مراکز مثبت زندگی به گونه ای بوده که برای مردم روستاها در نزدیکترین و قابل دسترس ترین منطقه استقرار یابند. در این فرایند برای روستاهای بالای ۱۵۰ مددجو یک مرکز تاسیس شده و یا در بخشهای با جمعیت مددجویی حداقل ۱۵۰ مددجو یک مرکز تاسیس گردیده است.

کد خبر 45394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد