رصد میدانی آسیب‌های اجتماعی در خراسان رضوی پایان یافت

دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور، مرحله میدانی رصد آزمایشی آسیب‌ها در خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ را به اتمام رسانده است.

به گفته‌ی معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، این برنامه با پشتیبانی معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی در سراسر  کشور برنامه‌ریزی و اجرا گردیده است.

غلامحسین دلبری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، این شرکت، پرسشگری این برنامه از طریق بخش غیر دولتی و تحت نظارت کارشناسان دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان‌ها در سه شهرستان منتخب استان انجام شده است.

وی افزود: در مشهد شش پرسشگر به مناطق مختلف اعزام شده‌اند که برای ثبت و اخذ اطلاعات از پرسش‌شوندگان اقدام نموده‌اند و گزارش نهایی خود با هماهنگی و تأیید معاونت پیشگیری استان به بهزیستی کشور ارسال گردیده است.

دلبری گفت: در مشهد به عنوان الگوی خراسان رضوی، با همکاری دانشگاه فردوسی، تحقیقات بسیار خوبی در زمینه‌ی آسیب‌ها انجام شده که نتایج آن به کشور نیز ارسال گردیده است و به نظر می‌رسد می‌توان از نتایج این تحقیقات، در رصد آسیب‌های اجتماعی استان نیز بهره‌ گرفت.

وی همچنین گفت: بهزیستی کشور در نظر دارد از نتایج این طرح جهت برنامه‌ریزی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده نماید.

وی هدف از اجرای این طرح را مقدمات ایجاد نظام رصد دائمی آسیب‌های اجتماعی در کشور دانست که به نظر می‌رسد در شرایط اجتماعی فعلی برای تدوین و اجرای برنامه‌های پیشگیری، یک ضرورت است و در بیشتر کشورهای دنیا هم در دست انجام می‌باشد.

در این راستا در بهزیستی استان، دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی تشکیل و آغاز به کار نموده و در انتظار نتایج بررسی این طرح در سازمان بهزیستی کشور است تا مراحل بعدی را برنامه‌ریزی کند.

کد خبر 45359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد