در رسانه | ۳۰۰ خانوار کردستانی دارای ۲ عضو معلول فاقد مسکن هستند

سنندج - ایرنا - معاون امور مشارکت‌های مردمی بهزیستی کردستان گفت: در حال حاضر ۳۰۰ خانوار دارای ۲ عضو معلول شهری و روستایی استان فاقد مسکن هستند که ۲۳۱ خانوار در مناطق شهری و ۶۹ خانوار در مناطق روستایی سکونت دارند.

حسین رسولی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته تفاهم نامه‌ای مابین سازمان بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و انجمن خیرین مسکن‌ساز مبنی بر کمک در پرداخت بلاعوض تامین و خرید مسکن خانوارهای دارای ۲ عضو معلول شهری منعقد شد.

وی با بیان اینکه براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد در مجموع توسط این پنج دستگاه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بلاعوض به هر خانوار دارای ۲ عضو معلول پرداخت شود که سهم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این راستا ۳۰۰ میلیون ریال، بنیاد مستضعفان ۸۴۰ میلیون ریال، بنیاد مسکن ۹۰ میلیون ریال و بهزیستی ۱۷۰ میلیون ریال بوده است.

معاون امور مشارکت‌های مردمی بهزیستی کردستان یادآور شد: در این زمینه سهمیه سال گذشته استان کردستان ۲۲ واحد بود که ۱۸ واحد از این تعداد به خانوارهای دارای ۲ عضو معلول شهری واگذار شد، سه واحد دیگر تاپایان ماه جاری و یک واحد باقی مانده نیز تا ۲ ماه دیگر واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای سال جاری نیز درخواست احداث و یا خرید ۱۲۰ واحد برای خانوارهای دارای ۲ عضو معلول شهری و روستایی داده شده اما هنوز نتیجه درخواست ابلاغ نشده است، اضافه کرد: برای امسال در صورت تایید تعداد واحد درخواست شده احتمال دارد میزان تسهیلات بلاعوض نیز افزایش یابد.

رسولی اظهار داشت: در سال جاری برای خانوارهای دارای ۲ عضو معلول روستایی نیز ۸۵۰ میلیون ریال بلاعوض پرداخت می شود که ۱۰۰ میلیون ریال توسط بنیاد مسکن، ۵۰۰ میلیون ریال بنیاد مستضعفان و ۲۵۰ میلیون ریال توسط بهزیستی پرداخت می شود.

کد خبر 45354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد