دهگلان | برگزاری جشن هفته وحدت

میلاد پیامبر(ص) بنا به عقیده اهل تسنن ۱۲ ربیع‌الاول و بنا به عقیده اهل تشیع ۱۷ ربیع‌الاول می باشد و از آنجا کا این هفته را بنام هفته وحدت نام نهاده اند در شهرستان دهگلان نیز مراسمات جشنی برگزار شد.

در این شهرستان نیز همشهریان از هر دو مذهب در کنار هم با صلح و مودت زندگی می کنند و گاها ازدواج این دو مذهب را داریم که زیر یک سقف به خوبی زندگی می کنند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی با رعایت پروتکلهای  بهداشتی در مسجد جامع مراسم جشنی به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت بر پا شد .

 این مراسم با استقبال خوبی از طرف کودکان و بزرگسالان و اقشار مختلف مردم از جمله مسولین ادارات ، بازاریان و کسبه به اجرا درآمد . 

دهگلان | برگزاری جشن هفته وحدت

امام جماعت شهرستان در ابتدا با تبریک این هفته، هفته وحدت را نماد دشمن ستیزی و وحدت ناگسستنی بین مسلمانان نام برد و افزود:  امروز اصلی ترین سیاست دنیای استکبار برای مبارزه با بیداری اسلامی ایجاد اختلاف وتفرقه بین مسلمانان در کشورهای مختلف می باشد و وظیفه ما این است که ثابت کنیم دین اسلام،  دین وحدت ،همبستگی، رحمت و مهربانی و دینی به دور از خشونت و خونریزی است.

دهگلان | برگزاری جشن هفته وحدت

 وی در ادامه افزود : خداوند در قرآن کریم مسلمین را به وحدت دعوت کرده است و تاکید نموده است که مردم برای رسیدن به موفقیت باید متحد باشند .
در ادامه ،برنامه دف نوازی و مولودی خوانی اجرا شد و با پخش نقل و شیرینی از مهمانان پذیرایی شد .
منبع: روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 45353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد