زاوه | غربالگری بینایی، شنوایی و ژنتیک رایگان ۳ هزار نفر در زاوه

به گفته رئیس بهزیستی زاوه در۳ ماه منتهی به آبان ماه سال جاری بیش از ۳۰۰۰کودک و بزرگسال در این شهرستان به صورت رایگان آزمون‌های غربالگری بینایی،شنوایی و ژنتیک را می‌گذرانند.

نازنین عجمیان گفت: در این میان حدود ۱۴۰۰ نفر کودکان ۳ تا ۶ سال غربالگری بینایی، حدود ۱۱۹۰ کودک زیر یک سال غربالگری شنوایی و ۵۶۰ خانواده تحت پوشش بهزیستی به صورت رایگان غربالگری ژنتیک می‌شوند.

وی افزود: این غربالگری از بیش از دو ماه گذشته توسط ۴ مرکز مثبت زندگی شهرستان زاوه آغاز و تا پایان آبان ماه به اتمام خواهد رسید.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان زاوه ضمن تاکید برانجام هر چه سریعتر و دقیق تر غربالگری ها در این شهرستان افزود : با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی خانواده ها در شهرستان زاوه و نیز افزایش زاد و ولد بر آن شدیم تا با انجام غربالگری های دقیق تا حد امکان از تولد کودک معلول پیشگیری و نیز کودکانی که دچار ضعف بینایی و شنوایی هستند را  به موقع درمان کنیم.

عجمیان ضمن تقدیر از مسئولین و کارشناسان مراکز مثبت زندگی در انجام وظایف محوله گفت : با توجه به استقبال مردم از طرح غربالگری رایگان امیدواریم در آینده نزدیک در هیچ خانواده ای فرد معلول وجود نداشته باشد تا علیرغم مشکلات معیشتی، مشکلات نگهداری و درمان فرزند معلول به خانواده ها تحمیل نشود.

کد خبر 45328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد