شاهرود | تشخیص و مداخله زود هنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران با اجرای طرح غربالگری شنوایی

جهانسیر گفت:۸۴۶ نوزاد شاهرودی در سال جاری غربالگری شنوایی شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ مسعود جهانسیر ضمن تقدیر از زحمات شنوایی شناسان، هدف از غربالگری شنوایی را ارتقا آگاهی و شناخت نسبت به مراقبت های شنوایی عنوان کرده و گزارشی از اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزداران در شش ماه نخست سال ارائه کرد.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه حس شنوایی در ایجاد تعامل بین فرد و جامعه نقش اساسی را ایفا می کند ادامه داد: اکثر کودکان تازه متولد، دارای شنوایی طبیعی هستند ولیکن از هر هزار کودک یک تا سه نفر دارای درجاتی از کم شنوایی هستند که با انجام غربالگری شنوایی در ماه های اول تولد امکان کشف مشکل شنوایی وجود دارد.

وی ادامه داد: حس شنوایی اهمیت ویژه ای در یادگیری زبان و رشد مغز کودکان دارد که این مهم اطلاع از میزان شنوایی کودک را در همان روزهای ابتدای زندگی الزامی می کند.

این مقام مسئول از انجام غربالگری شنوایی ۸۴۶ نوزاد در شش ماه نخست سال جاری خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۳۱ نفر مشکوک به مرحله تشخیص ارجاع شدند که ۸ نفر از آنان دارای مشکل شنوایی بوده و به مراحل مداخله درمانی، اختصاص سمعک، کاشت حلزون و درمان دارویی ارجاع داده شده اند.

وی با بیان اینکه این طرح از سال ۱۳۸۹ در شهرستان شاهرود راه اندازی شده است، اظهار داشت:غربالگری شنوایی نوزدان در دو بیمارستان خاتم الانبیا و بهار با دستگاه QAE و AABR صورت می گیرد.

کد خبر 45315

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد