دامغان | ۲۷۰ نابینا و کم بینا از خدمات بهزیستی شهرستان بهره مند می شوند

اقدامات بهزیستی شهرستان دامغان در خصوص جامعه کم بینایان و نابینایان

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، محمود زحمتکش  مدیر اداره بهزیستی شهرستان دامغان گزارشی از اقدامات بهزیستی شهرستان در خصوص جامعه کم بینایان و نابینایان ارائه کرد.

محمود زحمتکش مدیر اداره بهزیستی شهرستان دامغان از مهم ترین عوامل نابینایی و کم بینایی را وراثت  ، بیماری ها، حوادث و کهولت سن اشاره که بر زندگی میلیون ها انسان در دنیا تاثیر می گذارد بیان و افزودند : هرچند که راه های درمان کمی برای برخی از علل نابینایی وجود دارد اما پیشگیری راهی مطمن برای جلو گیری از بروز این ضایعه به حساب می آید.

ایشان تعداد خانواده های  تحت پوشش حوزه توانبخشی شهرستان را دو هزار و ۵۵۵ خانواده  دانسته که از این تعداد۲۷۰ نفر نابینا وکم بینا دارای پرونده و تحت حمایت بوده و به صورت مستمر از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

ایشان همچنین خاطر نشان کرد : از بین ۲۷۰ نفر نابینایان و کم بینایان ۲۲نفر در حال تحصیل می باشند که از این تعداد ۱۷ نفر از آنها دانش آموز و ۵ نفر دانشجو می باشند.  

 مدیر اداره بهزیستی شهرستان دامغان در ادامه ضمن بیان این مطلب که یک انجمن نابینایان با ۵۰ نفر عضو تحت نظارت این اداره بوده که در زمینه ورزشی، هنری و فرهنگی فعالیت دارند اهم اقدامات بهزیستی را به جامعه نابینایان و کم بینایان را اجرای طرح آمبلیوپی یا تشخیص و مداخله به هنگام بینایی در بخش توانبخشی مبتنی بر جامعه، ورزش و بازی‌های بومی محلی فراگیر در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه، اجرای طرح توانمندسازی افراد دارای اختلال بینایی، مناسب سازی و دسترس پذیری محیط زندگی  و خودرو برای افراد دارای معلولیت، کمک‌هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان دارای معلولیت، ارائه خدمات هنری و هنردرمانی، کمک هزینه معیشت به توانخواهان کم بینا و نابینا برشمردند.

کد خبر 45311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد