برای شکایت از سالمند آزاری به بهزیستی مراجعه کنید

طوبی حیدری سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی فارس اظهارداشت: برخورد خشن با سالمندان در مراکز نگهداری فارس ممنوع و برابر اخراج فرد خاطی است و در این باره چشم پوشی نخواهیم داشت.

او با اشاره به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی درباره بدرفتاری با سالمندان در یکی از مراکز کشور که خدشه دار شدن احساسات عمومی را به همراه داشته است، افزود: به مردم اطمینان می‌دهیم اگر موارد مشابهی به ما در استان گزارش شود به سرعت برخورد می‌کنیم.

این مسئول بهزیستی استان فارس تصریح کرد: کارشناسان هر ۳ ماه یک بار از مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در استان بازدید می‌کنند و در زمان شیوع کرونا هم بازدیدها به صورت آنلاین و حضوری انجام می‌شود.

حیدری گفت: ۹ مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در استان فارس فعال است و تمامی این مراکز مجهز به دوربین مدار بسته هستند.

او افزود: کارشناسان در بازدیدها فیلم‌ها را به صورت تصادفی در ساعت‌های مختلف بررسی می‌کنند.

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان فارس گفت: اکنون حدود ۵۰۰ سالمند بالای ۶۰ سال، در مراکز شبانه روزی استان نگهداری می‌شوند.

حیدری با بیان اینکه ۷ مرکز روزانه سالمندان هم در استان فارس فعال است، افزود: در این مراکز افزاد سالمند از صبح تا ظهر و به منظور گذران اوقات فراغت حضور می‌یابند و در ساعات دیگر بین خانواده زندگی می‌کند.

به گفته او، سالمندان در این مراکز روزانه علاوه بر آموزش‌هایی مانند کامپیوتر و نقاشی و مهارت‌های زندگی، به اردوهای تفریحی و زیارتی هم می‌روند.

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان فارس گفت: سامانه دیده بان سازمان بهزیستی به صورت آنلاین در همه ساعات شبانه روز، آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره فعالیت مراکز دولتی و غیر دولتی زیر نظارت است.

کد خبر 45294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد