پیشوا| برگزاری ویژه برنامه توسط اورژانس اجتماعی

اورژانس اجتماعی به مناسبت هفته سلامت روان در مدارس پیشوا معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در هفته سلامت روان، در مراسمی با حضور رئیس آموزش و پرورش پیشوا ‌ودمسول اورژانس اجتماعی  در مدرسه علامه مجلسی این هفته گرامی داشته شد.

مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان پیشوا در این برنامه اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت(w.H.O)  بیان می کند که سلامتی به معنی تندرستی جسمانی، روانی و اجتماعی است و نه صرفا به معنی عدم ابتلا به بیماری یا ناتوانی و عوامل چندگانه اجتماعی، روانشناختی و زیستی سطوح سلامت روان یک فرد در یک مقطع زمانی خاصی را تعیین می کند.  

آسیه ملک دار در ادامه افزود: در مبحث سلامت روان یکی از مهم ترین آموزش هایی که می تواند به عنوان یک عامل محافظت کننده عمل نماید یادگیری صحیح مهارت های زندگی است که این مهارت ها می بایست از دوران کودکی آموزش داده شوند.

ملک دار ادامه داد: متاسفانه  الفبای مهارت های زندگی برای ما خوب شکل نگرفته و هنوز به شکل نیاز برای ما ایجاد نشده است. در صورتی که پژوهش های فراوان اثرات مثبت این آموزش ها را در ارتقا سلامت روان و پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی نشان داده اند.

وی با بیان اینکه این هفته به نام پیوند اولیا و مربیان نیز نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: تجربه نشان میدهد هر زمان خانواده ها با احساس مسولیت و تعلق خاطر فراوان در فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس مشارکت داشته اند. گردش امور در واحدهای آموزشی به نحو مطلبوب تری صورت گرفته است. خانواده ها می توانند با هماهنگ کردن رفتار خود با برنامه ها و آموزش های مدرسه، نمونه ای عملی برای رشد فرزندشان باشندکه اگر این هماهنگی با مدرسه نباشد، فرزندان آنها دچار تضاد و سردرگمی می شوند و در انتخاب راه صحیح سرگردان می شوند.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از دانش آموزانی که در مسابقات مجازی برگزیده شده بودند، تقدیر شد.

کد خبر 45262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد