شمیرانات| برگزاری کارگاه دانش افزایی همیاران سلامت

همیاران سلامت روانی، اجتماعی با شعار «سلامت روان در جهان نابرابر» در مرکز مشاوره روانشناختی و ژنتیک آمنه در کارگاه دانش افزایی شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، معاون پیشگیری  بهزیستی شمیرانات در این کارگاه آموزشی بر اهمیت نقش سلامت روان در اجتماع و برخورداری همگانی از خدمات سلامت روان تاکید کرد و اظهار داشت: این  جلسات  آموزشی تحت عنوان عوامل موثر در ارتقاء سلامت روان جهت همکاران بهزیستی شهرستان شمیرانات با تدریس صاحب امتیاز مرکز مشاوره راز خوشبختی از مراکز تابعه و کارگاه یک روزه دانش افزایی همیاران سلامت روانی، اجتماعی شمیرانات در مرکز مشاوره روانشناختی و ژنتیک آمنه برگزار گردید.
 
مهرداد علی رمجی اهم سرفصل های مطرح شده در کارگاه های آموزشی را مسئولیت همیاران در دوران کرونا و پسا کرونا و نقش آنان در کاهش عوارض ‌پاندمی کرونا، ضرورت فعالیت های همکاری و محله محوری برای ارتقاء سلامت روان جامعه، کاهش نابرابری و همیاری پلی به سوی پیشگیری از آسیب های روانی، اجتماعی و همچنین  مهارت های ارتباطی و اجتماعی پیش بینی کننده قوی برای حل مشکلات سلامت روان در آینده، توانمندسازی با هدف پرورش خلاقیت و حل مسئله احترام به تفاوت‌ها با هدف خودآگاهی و پذیرش و... و.  بیان کرد.
 
وی افزود: در کارگاه های آموزشی به عوامل تاثیر گذار در افزایش سلامت روان اشاره شد و بر روی نقش خود مراقبتی و خلاقیت به عنوان عوامل مهم  ارتقاء سلامت روان تاکید می شود.

رمجی با اشاره به مفهوم چند بعدی سلامت روان و طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، سلامت روان فراتر از فقدان بیماری یا اختلال روان است، به فاکتورهای مهم در افزایش سلامت روان از جمله آموزش پذیری، خلاقیت، خود دوستی، تجربه هیجانات مثبت، پشتکار، مسئولیت پذیری، ارتباط موثر و استقلال  نیز اشاره کرد.

کد خبر 45260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد