بازدید دادستان استان البرز از مرکز ماده ۱۶

صبح روز پنجشنبه دکتر حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب البرز از مرکز ماده ۱۶ بازدید به عمل آورد. در این بازدید دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز ، معصومه عباسی زاده معاون پیشگیری بهزیستی البرز، نادر زیدی مدیر اداره حراست بهزیستی البرز وی را همراهی نموده و طی جلسه ای به بررسی مسائل و مشکلات مرکز پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی البرز ،در این جلسه مدیرکل بهزیستی استان البرز ضمن خیر مقدم به دکتر مددی دادستان عمومی و انقلاب البرز و حاضرین در جلسه گزارش مبسوطی از عملکرد این مرکز ارائه داد و گفت : در این مرکز ۲ سالن تفکیک شده موجود است که شامل یک سالن ۱۰۰ نفره مختص بیماران زیر سن ۴۰ سال و یک سالن ۱۱۷ نفره مختص افراد بالای ۴۰ سال.

وی افزود: تیم تخصصی این مرکز ۱۵ نفر هستند شامل پزشک عمومی ، روانشناس ،مددکار اجتماعی و بهیار که طبق شیفت بندی بصورت ۲۴ ساعته در مرکز حضور دارند.

وی بیان داشت: ۱۵ نیروی خدماتی نیز در بخش سالن ،بخش دژبانی ، بخش آشپزخانه و سایر بخش ها مشغول خدمت رسانی هستند.

وی با بیان اینکه پرونده تمامی بیماران تفکیک شده هست افزود: هر بیمار پرونده غربال ، قضایی و درمانی دارد که هر کدام از این موضوعات توسط متخصص همان حوزه تکمیل گردیده است.

وی در خصوص چالش اعزام بیماران اورژانسی به بیمارستان گفت : تاکنون چندین مورد اورژانسی پیش آمده که علی رغم درخواست از دانشگاه علوم پزشکی جهت درمان رایگان متاسفانه هزینه ها کاملا با تعرفه آزاد محاسبه میگردد.

دکتر حیدری افزود: در زمینه خط تلفن ثابت و اینترنت مرکز جهت ثبت عینبیه بیماران مشکل داریم و امیدواریم با دستور جنابعالی و مسئولین ذیربط این مشکل بزودی برطرف گردد.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه افزود: در حال حاضر جدی ترین مشکل موجود، بحث آب است که توسط تانکر به اینجا منتقل می شود و بحث بهداشت و استحمام افراد را با چالش مواجه میکند که انتظار داریم دستگاه‌های متولی از جمله در حل این مشکل به سرعت اقدام نمایند.

دکتر حیدری در پایان افزود: با توجه به راه اندازی نانوایی در محیط مرکز جهت رفاه حال بیماران و با توجه به هزینه زیاد تامین آرد با نرخ آزاد ، اگر امکان داشته باشد دستور فرمائید تا این مرکز از آراد با نرخ دولتی بهره مند شود.

در ادامه جلسه دکتر حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب البرز ضمن تشکر از دکتر حیدری مدیرکل بهزیستی استان و مجموعه همکاران فعال در راه اندازی مرکز ماده ۱۶ افزود : تشکر میکنم از گزارش خوبی که ارائه فرمودید ، از همه شما عزیزان که زحمات این بخش را متقبل شدید و توانستید این طرح را اجرا کنید تشکر میکنم و بدانید که قرار است این راه را با قدرت و مستمر ادامه دهیم و به هر حال این مشکلاتی که وجود دارد طبیعی است و ارام ارام باید با همکاری و همدلی کلیه مسئولین مرتفع شود.

وی با اشاره به بحث آب شرب مرکز ماده ۱۶ گفت: طی بازدیدی که امروز از طرح آب و فاضلاب استان در منطقه ماهدشت داشتم از رئیس اداره آب منطقه مهندس مهدی زاده درخواست داشتم که به همراه اینجانب به مرکز ماده ۱۶ تشریف بیاورند و ایشان هم همانگونه که ملاحضه فرمودید تعهد دادند که ظرف چند روز آینده این مشکل را حل و فصل نمایند.

دادستان البرز با اشاره به تجهیز و آماده سازی سالن های خالی موجود در مرکز گفت : باید از همه ظرفیت مرکز جهت نگهداری معتادین استفاده کرد و برای حرفه آموزی بیماران نیز باید در جای دیگری برنامه ریزی نمود ، سازمان فنی و حرفه ای فضاهای بسیار زیاد بلا استفاده ای دارد که باید این سازمان نیز به وظایف خود عمل کند و آن فضاها را در اختیار بخش حرفه آموزی مرکز ماده ۱۶ قرار دهد.

وی پیگیری امور و هماهنگی های لازم با سایر ارگان ها و ادارات را از وظایف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برشمرد و افزود: مشکلاتی مانند تلفن و اینترنت باید هر چه سریعتر از طریق شورای هماهنگی حل شود و هر کجا که نیاز هست دادستانی ورود پیدا کند ما امادگی کامل داریم که به دستگاه های مرتبط اعلام کنیم که بیایند و خدماتشان را انجام دهند.

وی بیان داشت : شورای هماهنگی از طریق شورای آرد و نان پیگیری سهمیه آرد با نرخ دولتی را انجام دهد.

دکتر مددی با اشاره به هزینه های سنگین درمان بیمارستانی افراد مقیم در مرکز افزود: هماهنگی لازم با بیمه سلامت جهت صدور دفترچه بیمه برای بیماران از طریق شورای هماهنگی به عمل آید و دادستانی نیز با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد تا ضمن انجام وظایف خود درقبال مرکز ماده ۱۶ هزینه درمان این افراد را با تعرفه دولتی محاسبه نماید و همچنین پیگیری های لازم جهت اعزام بدون قید و شرط تیم ۱۱۵ ، در مواقع اورژانسی انجام خواهد شد.

وی افزود : لیست اسامی و تعداد افراد را جهت دریافت واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی اعلام نمائید تا از طریق تیم واکسن سیار استان ظرف مدت دو الی سه روز تمامی افراد واکسینه شوند.

بازدید دادستان استان البرز از مرکز ماده ۱۶

بازدید دادستان استان البرز از مرکز ماده ۱۶

بازدید دادستان استان البرز از مرکز ماده ۱۶

بازدید دادستان استان البرز از مرکز ماده ۱۶

بازدید دادستان استان البرز از مرکز ماده ۱۶

بازدید دادستان استان البرز از مرکز ماده ۱۶

بازدید دادستان استان البرز از مرکز ماده ۱۶

بازدید دادستان استان البرز از مرکز ماده ۱۶

بازدید دادستان استان البرز از مرکز ماده ۱۶

بازدید دادستان استان البرز از مرکز ماده ۱۶

بازدید دادستان استان البرز از مرکز ماده ۱۶

کد خبر 45258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد