آموزش تخصصی به بیش از ۳۳ هزار نفر در راستای ارتقای سلامت روان

معاون امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان شرقی در گفتگوی زنده تلویزیونی به مناسبت گرامی داشت هفته سلامت ؛ از آموزش تخصصی بیش از ۳۳ هزار نفر در راستای ارتقای سلامت روان افراد جامعه خبر داد.

دکتر محسنی آموزشهای تخصصی نظیر آموزشهای پیش از ازدواج ، مهارتهای زندگی ، آموزش زندگی خانواده ، فرزند پروری و .....  را  از اقدامات شاخص این اداره کل در راستای پیشگیری از  آسیبهای اجتماعی از قبیل طلاق ،اعتیاد ،خشونتهای خانگی و ... برشمرد و ابراز داشت : در شرایط فعلی که دنیا با پاندمی کرونا و پیامدهای حین و بعد از آن درگیر می باشد ؛ موضوع سلامت روان با محوریت عدالت در سلامت  و افزایش دسترسی همگانی به خدمات مربوطه بیش از پیش می بایست مورد توجه سیاستگزاران و متولیان امر سلامت اجتماعی واقع شود .

آموزش تخصصی به بیش از ۳۳ هزار نفر در راستای ارتقای سلامت روان

وی سازگاری، شادمانی، اعتماد به نفس، احترام به خود، ارتباطات گسترده اجتماعی، احساس خودکارآمدی و استقلال را از جمله ویژگیهای سلامت روان در افراد برشمرد. 


وی همچنین اظهار داشت  : از ظرفیتهای اصلی سازمان بهزیستی در حوزه سلامت فردی و اجتماعی داشتن سرمایه بزرگی از مشاوران و روانشناسان متخصص  و  نیز مراکز ارائه دهنده خدمات مشاوره ، روانشناسی و مددکاری نظیر مراکز مشاوره ، سلامت روان و صدای مشاور می باشد .


در حال حاضر ۳۵۷ روانشناس و مددکار در بخش دولتی بهزیستی استان و بیش از ۲۰۰۰ نفر  در ۶۰۰ مرکز فعال ارائه دهنده خدمات تخصصی  زیر نظر اداره کل بهزیستی استان فعالیت می نمایند.


محسنی  افزود : در بخش صدای مشاور (خط ۱۴۸۰ ) تعداد ۱۷ روانشناس مجرب از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب مشغول ارایه خدمت هستند همچنین  تعداد ۲۰ مرکز و دفتر دولتی به همراه  ۱۵۱ مرکز غیردولتی در سه سطح عمومی،تخصصی و سلامت روان  مشغول خدمت رسانی به مردم عزیز استان بوده بطوریکه در طی سال گذشته ۹۸ هزار مورد مشاوره تلفنی و حضوری به مردم توسط مشاوران بهزیستی ارایه شده است.

کد خبر 45190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد