ارتقاء توانمندی های معلولین در مراکز

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در برنامه سحرلر شبکه سهند، به مناسبت هفته سلامت روان، حضور معلولین در مراکز را عاملی در راستای ارتقای توانمندی های آنان عنوان کرد .

دکتر صحاف در این گفتگو با بیان اهمیت توجه به مقوله سلامت روان؛ اضطراب و افسردگی را شایع ترین مشکلات سلامت روانی در کشور خواند و ابراز داشت: در راستای ارتقاء سلامت روان مردم صدای مشاور بهزیستی استان با شماره ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در خدمت مردم می باشد.


وی با اشاره به ارائه ۹۸ هزار مشاوره توسط بهزیستی به مردم شریف استان ابراز داشت: ۶۱ هزار مورد از این تماس ها به صورت تلفنی ارائه و مابقی به صورت حضوری ارائه شده است که برخی از افراد ۳ تا ۵ بار تماس های مداوم نیم الی یک ساعت برای مشاوره با مراکز مشاوره بهزستی داشته اند.


وی با بیان ۱۵ هزار تماس با مراکز اورژانس اجتماعی استان در سال ۱۳۹۹ اظهار داشت: خط ۱۲۳ این اداره کل در بحران های اجتماعی با شماره تماس ۱۲۳ در خدمت کلیه مردم استان می باشد.


صحاف به وجود ۷ مرکز شبانه روزی بیماران روانی مزمن و یک مرکز روزانه ارائه خدمات توانبخشی، عدم رسوب فرد معلول در منزل و ارتقاء توانمندی های آنان، عنوان کرد و افزود؛ علاوه بر این ۵ مرکز مربوط به افراد دارای اختلال طیف اتیسم نیز با هدف ارتقای توانمندی های این قشر در حال فعالیت می باشد.

کد خبر 45189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد