چهار هزار معتاد امسال از خدمات درمانی بهزیستی استان مرکزی بهره‌مند شدند

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: چهار هزار بیمار و معتاد متجاهر در نیمه نخست امسال از خدمات درمانی سوء مصرف مواد مخدر این اداره کل بهره‌مند شدند.

«زهرا امینی» افزود: این افراد به مدت ۳۰ روز در ۳۴ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی، یک مرکز ویژه زنان، سه مرکز کلینیک سر پایی، چهار مرکز گذری (DIC )، سه مرکز شلتر، یک مرکز سیار موبایل ون، یک مرکز ماده ۱۶ و یک مرکز غربال، خدمات درمانی از اعتیاد دریافت کردند.

وی اظهار داشت: روانشناسی، مددکاری اجتماعی، مشاوره، خانواده درمانی با رعایت پروتکل های بهداشتی، مددیاری فردی و اجتماعی از جمله خدمات بهزیستی استان مرکزی برای معتادان متجاهر و بیماران امسال ارایه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۹۰ هزار و ۸۷۵ نفر در استان در اجرای برنامه‌های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در ۷۲ محله شهری و روستایی و محیط کار توسط  ۲۰ تیم شهری و روستایی امسال مشارکت داشتند.

امینی افزود: معاونت امور پیشگیری بهزیستی استان مرکزی متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی طبق برنامه ریزی و سیاست بهزیستی کشور اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد را هر ساله در دستور کار خود قرار داده است که با شیوع کرونا در نحوه اجرای این برنامه تغییراتی لحاظ شده است.

وی اظهار داشت: برنامه‌های پیشگیرانه در محیط‌های آموزشی با توجه به شیوع بیماری کرونا در مراکزی از جمله پیش دبستانی و مهدهای کودک، مدارس و دانشگاهها اجرا نشد و از فضای مجازی برای این مهم استفاده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ارایه آموزش از طریق فضای مجازی در قالب فایل های آموزشی، موشن و بروشور برای ۷۶ هزار و ۵۳ نفر از اعضاء در ۴۵ کانال در فضای مجازی کل استان امسال در استان انجام شده است.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

کد خبر 45184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد