واگذاری ۱۷۹ واحد مسکونی توسط بهزیستی به جامعه هدف در سال گذشته

برگزاری جلسه توجیهی فعالیت تامین مسکن جامعه هدف بهزیستی ، به میزبانی اداره کل

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، جلسه توجیهی فعالیت تامین مسکن جامعه هدف با حضور رئیس اداره مشارکتهای مردمی و مسکن بهزیستی استان، مدیران و کارشناسان مسکن و شهرسازی، اداره نظام مهندسی، ثبت و املاک ، انجمن خیرین مسک ساز و بنیاد مستضعفان  برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس اداره مشارکتهای مردمی و مسکن ضمن تقدیر و تشکر از حضورکارشناسان مسکن  استان در جلسه و ارائه گزارشی از اهم اقدامات این اداره در موضوع مسکن و  واگذاری ۲۱۶ واحد مسکونی به جامعه هدف، معرفی و پیگیری جذب تسهیلات بنیاد مسکن توسط جامعه هدف، احداث مسکن محرومین، تعمیر و تکمیل واحدهای مسکونی و ... تا پایان امسال بیان و ابراز داشتند : نیاز است برای بهره مندی خانواده های واجد شرایط از این تسهیلات پیگیری های لازم انجام و تعامل مناسبی با ادارات بنیاد مسکن شهرستانها داشته باشیم تا جامعه هدف تحت حمایت از تسهیلات بهره مند شوند.

سورمه گفت : یکی از مهمترین برنامه های سازمان بهزیستی طی سال های اخیر توانمند سازی اقتصادی جمعیت هدف بوده است و کمک به تامین مسکن خانوارهای تحت پوشش اعم از افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، از راه های این توانمند سازی است.

وی با اشاره به دستور العمل های موجود و لزوم استفاده از پتانسیل خیرین و نهادهای دیگر در تامین و ساخت مسکن افزود : لازم است پرونده خانواده های تحت حمایت پایش و وضعیت مسکن آنها مورد بازنگری جدی قرار گیرد تا افراد نیازمند به مسکن بتوانند در سالجاری از تسهیلات مسکن سازمان بهره مند شوند.

رئیس مشارکتهای مردمی یکی از دغدغه های قشر محروم را تامین مسکن عنوان کرد و اظهار داشت : باید با استفاده از تمامی ظرفیت های استانی، خیرین، متولیان و مسئولین در راستای خانه ادار شدن قشر محروم به ویژه خانواده های دارای افراد معلول گام های ارزشمند و موثری برداشته شود که در این راستا اداره کل بهزیستی استان تعداد 179 واحد مسکونی را در سال گذشته به جامعه هدف خود واگذار کرده است .

رئیس اداره مشارکت های مردمی بهزیستی استان در پایان سخنان خود گفت : بهزیستی تنها دستگاهی می باشد که با اقشار آسیب پذیر و گروه جامعه هدف متشکل از معلولین، زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست مواجه است و یکی از خدمات ویژه این سازمان بحث مسکن می باشد که مددجویان ما با پرداخت کمک هزینه خرید مسکن از واحدهای مسکونی مسکن مهر برخوردار شده اند.

در ادامه این جلسه کارشناسان و مدیران به بحث و تبادل نظر درخصوص راهکارهای رفع موانع موجود در تکمیل و اتمام هر چه سریعتر واحدهای نیمه کاره، بررسی روند اجرائی شدن مصوبات و صورتجلسات قبلی پرداختند.

کد خبر 45175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد