معلول موفق زنجانی برگزیده جشنواره موسیقی ملی شد

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان ازکسب رتبه برگزیده معلول موفق زنجانی در جشنواره موسیقی ملی افراد دارای معلولیت (جسمی حرکتی، نابینا، ذهنی) در سبک‌های سنتی و پاپ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، گل نساء آقا محمدی با بیان اینکه کلیه آثار ارسالی از سراسر کشور بالغ بر ۱۲۰ اثر بود، افزود: بعد از راستی آزمایی ۵۸ اثر توسط هیئت داوران انجمن موسیقی استان البرز جهت انتخاب افراد برگزیده  بعد از جلسه ۳ روزه هیئت داوری اثر آقای جمشید مقدم در رشته ی گیتار را به عنوان برگزیده ابن جشنوارهاعلام نمود.

وی با اشاره به اینکه امروزه موسیقی درمانی به یک استراتژی اصلی در برنامه های پیشگیری، آموزش، پرورش و سلامتی تبدیل شده است، افزود: موسیقی درمانی و فراگرفتن موسیقی یکی از عواملی است که می‌تواند باعث ارتباط بهتر افراد دارای معلولیت و کم توانان با محیط پیرامون خود شود.

آقا محمدی با بیان اینکه هر نوع معلولیتی مانند نابینا، کم بینا، ذهنی و حرکتی نوع خاص و ساز خاصی را برای آموزش می‌طلبد، اظهار کرد: موسیقی موجب تحریک فرآیند و عملکردهای مغز می شود که به طور مستقیم بر توانایی های شناختی، عاطفی و فیزیکی افراد تاثیر می گذارد. موسیقی به فعالیت‌های افراد دارای معلولیت نظم بیشتری می‌بخشد و به آنها در این زمینه کمک زیادی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مانند اکثر درمان ها، هنر به عنوان درمان و به عنوان روشی برای بهبود وضعیت عاطفی یا بهزیستی ذهنی فرد است و از هنر درمانی می توان به عنوان مکمل درمان سنتی سلامت روان استفاده کرد. هدف مدیریت رفتارها، پردازش احساسات، کاهش استرس و اضطراب و افزایش عزت نفس است.

وی از اجرای هنردرمانی در مراکز بهزیستی خبرداد و گفت :سال گذشته در ۲۲ مرکز تحت پوشش بهزیستی دوره آموزشی توجیهی و کاربردی نمایش عروسکی و کارکرد آن در توانبخشی افراد دارای معلولیت ویژه مربیان و مسئولین فنی مراکز روزانه و شبانه تحت نظارت بهزیستی در دو مرحله ی مقدماتی و پیشرفته هر مرحله ۴۰ ساعت و در مجموع ۸۰ ساعت و به مدت ۱۰ روز برگزار گردید.

سرپرست معاونت توانبخشی خاطرنشان کرد: در بیستمین مهرواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار هنرمندان مراکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان مهرگان، بیماران روانی مزمن مهرگستر، اختلالات طیف اتیسم کوشان و مرکز شبانه روزی سالمندان باغ مهربانی تحت پوشش بهزیستی برگزیده شد.

کد خبر 45149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد