برخی خانواده ها از غربالگری شنوایی استقبال نمی کنند

در رسانه های استان کرمان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه برخی خانواده ها از انجام غربالگری شنوایی سنجی استقبال نمی کنند گفت: گاهی برای ترغیب برخی خانواده ها به منظور شرکت در طرح های غربالگری باید اصرار و التماس کنیم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، عباس صادق زاده در آیین روز ناشنوایان و روز جهانی کودک در مرکز خدماتی حمایتی سخن با اشاره به اقدامات ارزشمند بهزیستی در گسترش فرهنگ پیشگیری در قالب اجرای طرح های غربالگری افزود: بهزیستی در سال‌های اخیر با همت کارشناسان و متخصصان تمام تلاش خود را در راستای به صفر رساندن معلولیت‌ها در این استان به کار گرفته است.

وی ادامه داد: خانواده ها بدو تولد کودکان باید به مراکز غربالگری شنوایی مراجعه کنند تا در صورت وجود مشکل در کودکان اقدامات توانبخشی انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: امیدواریم با اهتمام جدی تر خانواده ها به این مهم در قدم اول، از تولد کودک دارای معلولیت پیشگیری و در مرحله بعدی با غربالگری به موقع و شناسایی به وقت کودکان دچار مشکل از پیشرفت و ایجاد کم توانی بر اثر معلولیت در کودکان جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت شگفت آور علم در عرصه های مختلف به ویژه راهکارهای تخصصی و علمی پیشگیری از معلولیت‌ها ما را بر آن می‌دارد تا با استفاده از یافته های علمی ارزشمند، سدی قوی ومحکم در برابر ایجاد معلولیت در جامعه ایجاد کنیم.

این مراسم به مناسب روز جهانی کودک با اجرای مسابقه نقاشی دیواری همراه بود.

کد خبر 45140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد