آران و بیدگل | توجه به توانخواهان به ویژه نابینایان وظیفه همگانی است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: معلولیت محدودیت نیست، چه بسا افرادی که با وجود معلولیت به مقام های بالای علمی، فرهنگی و ورزشی رسیده اند و از افراد سالم مفیدتر بوده اند.

حجت الاسلام سلیمانی به مناسبت  گرامیداشت روز جهانی نابینان (عصای سفید) در دیدار با جمعی از نابینایان و توانخواهان شهرستان اظهار داشت: معلول نیازمند ترحم نیست، چه بسا افرادی که با وجود معلولیت مراتب بالای علمی  یا ورزشی وهنری را کسب کرده اند وباید نگرش جامعه در خصوص این افراد تغییر کند.

ایشان در ادامه  ابراز داشت :  در کنار دولت ها، شرکت های تولیدی و صنعتی باید برای رفع نیازهای روشندلان تلاش کنند. همچنین سخنوران و امامان جمعه و جماعات در مراسم های عمومی و مذهبی نسبت به کمک و همراهی معلولان تذکر دهند و مردم را به کمک و مشارکت در رفع نیازهای معلولان تشویق و ترغیب کنند.

در ادامه رئیس اداره بهزیستی آران و بیدگل گفت: هدف ما ساختن شهری مناسب با امکان سهولت دسترسی همه توانخواهان است تا بتوانند به عنوان یک شهروند به امورات خود رسیدگی نمایند.

حیدر ایمانیان در این دیدار با اشاره به نیازهای جامعه نابینای شهرستان اظهار داشت: در سالهای اخیر تلاش شده نگرش جامعه نسبت به توانخواهان تغییر کند وبه جای نگاه ترحم آمیز به افراد معلول از توانایی آنها بیشتر یاد شود و در جامعه از این افراد بیشتر استفاده شود.

وی افزود:  برای رفع نیازهای معلولان نیازمند حمایت وپشتیبانی بیشترشرکای اجتماعی خود در شهرستان هستیم. و باید در حوزه معلولان و نابینایان حرکت های جدی تری صورت گیرد. ما در شهرستان آران وبیدگل نیازمند ایجاد جامعه نابینایان  وکم بینایان به عنوان مامنی جهت ارتقای سطح توانمندی روشندلان هستیم که انشالله با حمایت بخش خصوصی وخیرین بتوانیم به این مهم دست یابیم.

رئیس اداره بهزیستی آران و بیدگل با تاکید بر برنامه های این اداره در راستای پیشگیری از معلولیت ها اذعان کرد:آگاه سازی خانواده ها در جهت پیشگیری از تولد فرزندان معلول در راس برنامه هاست که پیشرفت خوبی در این زمینه داشته ایم.

رییس اداره بهزیستی، برنامه ریزی برای فراهم آوردن  نشاط و ایجاد روحیه امید برای افراد معلول و نابینا را مهم دانست وافزود:  این اداره در حال حاضر قطعه زمینی را برای ایجاد فضای تفریحی وورزشی توانخواهان در اختیار دارد که ساخت وتجهیز این مجموعه ورزشی نیازمند یاری ومشارکت بخش خصوصی است.

براساس آخرین آمار اداره بهزیستی آران و بیدگل، هم اکنون تعداد ۲۱۰۰ نفر تحت پوشش واحد امور توانبخشی این اداره هستند که ۲۵۴ نفر با مشکل بینایی مواجه هستند. از این تعداد، ۱۴۷ نفر در شهر و ۱۰۷ نفر در روستا زندگی می کنند.

در این مراسم که در دفتر امام جمعه شهرستان با حضور رئیس اداره بهزیستی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد از جمعی از نابینایان شهرستان با شاخه گل و هدایایی تجلیل شد.

کد خبر 45129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد