همایش بزرگ ورزشی نابینایان و کم بینایان استان کرمان به مناسبت بزرگداشت هفته پارالمپیک و روز جهانی عصای سفید با حضور جمعی از نابینایان و کم بینایان است

در رسانه های استان کرمان- به گزارش اقطاع خبر؛ به مناسبت بزرگداشت هفته پارالمپیک و روز جهانی عصای سفید همایش بزرگ ورزشی نابینایان و کم بینایان استان کرمان با حضور جمعی از نابینایان و کم بینایان استان برگزار شد.

در این همایش یکروزه که با برگزاری مسابقات ورزش و فرهنگی از جمله طناب کشی، آمادگی جسمانی، شطرنج، دلنوشته ادبی، قرآن و عترت و… همراه بود، از برگزیدگان اول تا سوم هربخش تجلیل به عمل آمد.
 
در مراسم اختتامیه این همایش عباس صادق زاده ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید و گرامیداشت هفته پار المپیک با اشاره به اینکه بهزیستی همواره در تلاش برای ایجاد شرایط  بهتر زیستن تک تک افراد جامعه و خصوصا افراد دارای معلولیت است، گفت: همه روزها متعلق به افراد دارای معلولیت است هر چند که در تقویم  تنها یک روز برایشان نام گذاری شده که آن هم برای یادآوری به افراد جامعه است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اذعان به اینکه زمینه رشد و پویایی به ویژه در بین افراد معلول فراهم است، افزود: وظیفه شهروندان است که زمینه حضور افراد دارای معلولیت را در جامعه فراهم نمایندکه مناسب سازی محیط و بالاخص مناسب سازی اماکن عمومی برای این افراد خصوصا افراد دارای معلولیت بینایی یکی از این وظایف است.

رییس هیات ورزشهای نابینایان و کم بینایان استان کرمان با اشاره به درخشش ورزشکاران نابینا و کم بینای کرمانی در مسابقات مختلف جهانی و در رشته های مختلف ورزشی  اظهار کرد: در زمینه ورزش نابینایان وکم بینایان با کمبود های زیادی روبرو هستیم، اما با همه این کمبود ها تعداد زیادی از نابینایان در ورزش خوش درخشیدند و تازه این در شرایطی است که استان کرمان جزو استان های برخوردار نسبت به سایر استانها است اما ما در شرایط حداقلی امکانات و همراهی ها قرار داریم.

 وی با اشاره به برگزاری اردوی تیم ملی دو و میدانی نابینایان و کم بینایان در کرمان گفت: حضور هادی زاده به عنوان مشاور عالی ریاست فدراسیون و سرمربی تیم ملی فرصت مغتنمی برای ورزشکاران کرمانی است.

صادق زاده با اشاره به شعار امسال کمیته جهانی پارالمپیک  شامل «تحرک ،توانمندی و افتخار آفرینی» گفت: این شعار به دست خودشما و کمک ما خدمتگزاران تان میتواند به مرحله اجرا برسد.

وی افزود: امیدوارم این روزها تلنگر باشد به  همه جامعه که ما در قبال افراد دارای معلولیت مسئولیم و جامعه را وادار کند که با همت و هموار کردن مسیرو نه از سر دلسوزی،  زمینه را برای بروز خلاقیت ها و استعدادها و موفقیت ها فراهم کنیم و مطمئن باشید اگر اماکن ورزشی مناسب سازی شوند، تفکر حمایت توسعه پیدا کند می توان در همه میادین شاهد حضور نابینایان باشیم.

علی اصغر هادی زاده گفت: من سالهاست که در استان های مختلف اردوهای زیادی را برگزار کرده ام؛ اما به جرات می گویم بهترین اردوی سالهای اخیر همین اردوی کرمان است و من مجموعه ای به این زیبایی و کار آمدی در استان ها ندیدم و هیئت نابینایان کرمان بسیار شایسته است.

وی با اذعان به اینکه نابینایان کرمان جزو سرامدان ورزش کشور هستند، افزود: بچه های کرمان همواره در تیم های ملی خوش می درخشند.

این مقام مسئول ادامه داد: مسئولین و دست اندرکاران باید بدانند ورزش معلولین باید همگانی شود استعدادهای بسیاری در جامعه افراد دارای معلولیت وجود داررد و این افراد می توانند برای کشور افتخار آفرین باشند.

مشاور عالی رییس فدراسیون نابینایان کشور عنوان کرد: چهل سال است که با این بچه های نابینا کار می کنم و با خدا عهد کردم تا زمانی زنده ام هر کاری بتوانم برای نابینایان انجام خواهم داد.

وی خاطر نشان کرد: نابینایان در کشور و جهان خیلی خوب عمل کردند و هنوز ظرفیت این را دارند که موفق تر باشند و باز هم میگویم بهترین اردو هایی که ما آمده ایم در کرمان بوده، از نظر امکانات،  تلاش ها و تغذیه و .. بهترین بودند و ما نیز سعی می کنیم با آوردن مدال های رنگارنگ این زحمات را جبران کنیم.

سرمربی تیم ملی دو و میدانی نابینایان و کم بینایان جوان کشور با بیان اینکه در ایام کرونا نگذاشتیم ورزشکارانمان با بی تحرکی و رخوت روبرو شوند، اظهار کرد: در دوران کرونا مسابقات آمادگی جسمانی در خانه به صورت مجازی برگزار شد که از کرمان بیشترین شرکت کننده را داشتیم.

گفتنی است ادامه این همایش با شعر خوانی و دکلمه روشندلان حاضر در همایش همراه بود و در پایان نیز از نفرات برتر رشته های مختلف تجلیل به عمل آمد.

همایش بزرگ ورزشی نابینایان و کم بینایان استان کرمان به مناسبت بزرگداشت هفته پارالمپیک و روز جهانی عصای سفید با حضور جمعی از نابینایان و کم بینایان استهمایش بزرگ ورزشی نابینایان و کم بینایان استان کرمان به مناسبت بزرگداشت هفته پارالمپیک و روز جهانی عصای سفید با حضور جمعی از نابینایان و کم بینایان استهمایش بزرگ ورزشی نابینایان و کم بینایان استان کرمان به مناسبت بزرگداشت هفته پارالمپیک و روز جهانی عصای سفید با حضور جمعی از نابینایان و کم بینایان است

کد خبر 45123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد