نجف آباد | روز جهانی عصای سفید نشانه ی عزم و اراده ی نابینایان است

معاون استاندار و فرماندار ویژه نجف آباد و رئیس اداره بهزیستی به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از معلولین روشندل شاغل در دستگاه های اداری شهرستان تجلیل به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان نجف آباد مجتبی راعی معاون استاندار و فرماندار ویژه نجف آباد در این دیدار ضمن تبریک این روز، عصای سفید را پرچم استقلال یک نابینا دانست و بیان کرد: روز عصای سفید روز ترحم و دلسوزی نیست بلکه این روز به رسمیت شناختن استقلال و حقوق نابینایان است.

علیرضا قناعت کار رئیس اداره بهزیستی شهرستان با اشاره به اینکه روز جهانی عصای سفید نشانه عزم و اراده جهانی برای تکریم و بهره مندی از توانایی های نابینایان است، بیان کرد: تلاش سازمان بهزیستی حضور بیشتر نابینایان در جامعه و جلوگیری از انزوا و احساس تنهایی آنهاست.

وی گفت: با توجه به اینکه مشکلات و مصایب زیادی سد راه نابینایان وجود دارد، اما با فرهنگ سازی جامعه و مناسب سازی معابر و اماکن بایستی قدم در راه ایجاد فضای مناسب برای ایشان برداشت و در ادامه بیان کرد مشاغل مناسب با وضعیت جسمانی نابینایان باید در جامعه شناسایی شده  و روشندلان برای استقلال و خودکفایی بیشتر به سمت آن سوق داده شوند.

گفتنی است در این دیدار از همت و تلاش نابینایان و حضورشان در جامعه با اهدای هدیه تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 45121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد