بهزیستی اصفهان در آیینه رسانه

مهمترین اخبار مربوط به بهزیستی استان اصفهان و حوزه های مرتبط که در رسانه ها منتشر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان روز جهانی عصای سفید را گرامی داشت.

خبرگزاری موج - مدیرکل بهزیستی استان اصفهان و رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان این استان در پیامی فرا رسیدن روز جهانی عصای سفید را گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، ولی اله نصر؛  مدیرکل بهزیستی استان اصفهان و رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان این استان در پیامی فرا رسیدن ۲۳ مهرماه (۱۵ اکتبر)، روزجهانی عصای سفید را گرامی داشت.

………………………………………………………………

مسابقات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان اصفهان آغاز شد

خبرگزاری ایرنا- مسابقات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان اصفهان روز پنجشنبه با عنوان "جام مهر" در سه رشته گُلبال، دو و میدانی و شطرنج در شهر اصفهان آغاز شد.

نایب رییس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان اصفهان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رقابت‌ها با مشارکت این هیات، معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و اداره کل بهزیستی استان  تا ۲۹ مهر امسال برگزار می‌شود.

سید اصغر فیاض افزود: در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات حضوری برای افراد نابینا و کم بینا برگزار نشد و بیشتر برنامه های برگزار شده بصورت برخط (آنلاین) بود.

وی با بیان اینکه رقابت‌ های جام مهر با رشته گلبال آقایان از روز پنجشنبه در سالن شهید فیاض‌بخش بهزیستی اصفهان آغاز شد، تصریح کرد: در این مسابقات پنج تیم شامل تیم‌های (الف) و (ب) بهزیستی اصفهان، شهرداری، جانبازان و کاشان حضور دارند که ۹ داور بازی ها را قضاوت می‌کنند.

نایب رییس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان با بیان اینکه ۵۰ نفر در رقابت‌های رشته گلبال حضور دارند، خاطرنشان کرد: مسابقات رشته گلبال در بخش بانوان بدلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد تیم‌ها برگزار نمی‌شود.

وی همچنین به برگزاری مسابقات شطرنج دختران و پسران به صورت انفرادی در سالن هفت تیر اصفهان اشاره کرد و گفت: این رقابت‌ها ۲۶ مهر امسال و یک روزه برگزار خواهد شد.

فیاض ادامه داد: مسابقات دو و میدانی بانوان در چهار رشته ۲۰۰، ۴۰۰ و ۸۰۰ متر و پرتاب دیسک با حضور حدود ۲۵ نفر ۲۸ مهرماه در پیست ورزشگاه انقلاب برگزار می‌شود و این رقابت‌ها در بخش آقایان نیز با حضور ۳۰ نفر دنبال خواهد شد.

حدود ۴۰۰ ورزشکار زن و مرد  نابینا و کم بینا در رشته‌های گلبال، شطرنج، جودو، دوومیدانی، پاورلیفتینگ و شنا در استان اصفهان فعالیت دارند.

۱۵ اکتبر مصادف با ۲۳ مهر روز جهانی نابینایان یا عصای سفید نامگذاری شده است.

………………………………………………………………

صدور کارت اتوبوس رایگان ویژه معلولان

روزنامه نصف جهان - رئیس اداره حمل و نقل همگانی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: بر اساس قانون، موظف به صادر کردن و ارسال کارت برای معلولان هستیم.

 رئیس اداره حمل و نقل همگانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: قرار بر این است، برای ۳۸ هزار نفر معلول که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند و از طرف بهزیستی اعلام شده اند، کارت‌های رایگان اتوبوس صادر و به آدرس آن‌ها ارسال شود.

او در خصوص تعداد کارت‌ها افزود: با توجه به آمار گرفته شده تعداد ۳۸ هزار کارت برای معلولان صادر خواهد شد، همچنین جانبازان عزیز هم به این آمار اضافه می‌شوند.

وی در خصوص تعداد استفاده کارت اتوبوس گفت: با توجه به مسائل اجرایی، برای این کارت‌ها روزانه چهار تردد رایگان در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز این تعداد قابل افزایش است و مشکلی در زمینه تردد وجود ندارد.

عموچی در خصوص زمان ارسال کارت اتوبوس گفت: به دلیل تغییر و تحولاتی که در چند ماه اخیر در شهرداری ایجاد شده بود، اختلالی در کار به وجود آمد که ان‌شالله به زودی برطرف خواهد شد و کارت‌ها صادر و به معلولان تحویل داده می‌شود.

او در خصوص ثبت نام دریافت کارت گفت: معلولان باید با ارسال آدرس و مشخصات خود به سایت اصفهان کارت، درخواست خود را ثبت کنند تا مشخصات با لیست اعلام شده از بهزیستی تطبیق داده و پس از تایید به آدرس آن‌ها ارسال شود.

………………………………………………………………

راه اندازی کارگاه‌های تولیدی برای نابینایان

روزنامه نصف جهان - معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در سازمان بهزیستی پیگیر موارد اجرایی قانون جامع حمایت از حقوق معلولین به ویژه نابینایان از سایر دستگاه‌ها هستیم و یکی از برنامه‌هایی که پیگیری می‌کنیم ایجاد کارگاه‌های تولید حمایتی برای توانمندسازی آنها است.

پژمان پورشبانان ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که معلولان در رابطه با اشتغال دارند، ایجاد کارگاه‌های تولید حمایتی را در دستور کار داریم و با پرداخت یارانه این مراکز را حمایت می‌کنیم.

………………………………………………………………

قانون استخدام معلولان اجرا نمی‌شود

روزنامه نصف جهان - ولی ا...نصراصفهانی، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: قانون تخصیص سه درصد سهمیه استخدامی برای نابینایان اجرا نمی شود.

…………………………………………………………

مسوولیت ناپذیری و نداشتن مهارت زندگی از عوامل طلاق در اصفهان است

 روزنامه نصف جهان - معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان گفت: مسوولیت نا پذیری، نداشتن مهارت زندگی و ناسازگاری بیشترین علت طلاق در این استان است.

علی اکبر ابراهیمی افزود: بی توجهی در تامین نیازهای اساسی مثل مواد غذایی، نفقه و مایحتاج همسر، اعتیاد به مواد مخدر، خیانت و نارضایتی در نیازهای غریزی از دیگر عوامل موثر در طلاق زوجین در استان اصفهان بر اساس غربالگری در یک سال گذشته بوده است.

وی بیان کرد: اختلالات خلقی، نداشتن صمیمیت، سوء ظن و طلاق عاطفی از دیگر عواملی بوده است که زوجین قادر به تحمل همدیگر نبوده و درخواست طلاق را در دادگستری ثبت و علت آن را در مراکز غربالگری سازمان بهزیستی اعلام کرده‌اند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه این عوامل تنها متوجه مردان نیست و بانوان نیز در بروز اختلاف نقش داشته‌اند، تصریح‌کرد: استمرار بی‌توجهی‌ها موجب افزایش اختلاف و درخواست طلاق شده است.

وی با بیان اینکه برای کاهش طلاق برنامه هماهنگی در اصفهان  و سطح کشور در دست اجراست، اظهار داشت: هر یک از مرد یا زن برای طلاق ابتدا باید در سامانه درخواست خود را ثبت کنند تا به مراکز غربالگری بررسی عوامل این درخواست ارجاع شوند.

ابراهیمی ادامه داد: پس از انجام فرآیند غربالگری به زوجین به یکی از مراکز مشاوره معرفی می‌شوند تا موضوع اختلاف مورد بررسی و راهنمایی قرار گیرد که بسیاری از متقاضیان این واقعه با دریافت مشاوره مشکل آنان حل شده و پرونده بسته می‌شود.

وی اضافه کرد: زوجین ملزم به دریافت سه جلسه مشاوره هستند که هزینه ای ندارد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه امکان ارائه آمار از کل مراجعان و صلح و سازش وجود ندارد، خاطرنشان‌کرد: پیش بینی فرآیند غربالگری و ارائه مشاوره در کاهش طلاق در این استان نقش دارد و در بسیاری از موارد زوجین به زندگی مشترک خود را ادامه داده اند.

وی یادآورشد: در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت مرکز غربالگری طلاق راه اندازی شده است و شمار این مراکز در اصفهان به ۲۴ باب می‌رسد.

ابراهیمی از وجود ۱۱۵ مرکز مشاوره برای مداخله در طلاق در این استان خبرداد و گفت: ۳۲۰ مرکز مشاوره نیز در اصفهان به صورت تخصصی در حوزه خانواده و ازدواج تحت نظارت سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند.

 بر اساس اعلام ثبت احوال سال گذشته در استان اصفهان ۲۸ هزار و ۱۰۰ ازدواج و ۱۰ هزار و ۲۷۷ طلاق ثبت شد.

………………………………………………………………

روزنامه اصفهان زیبا - گزارش تصویری: تجلیل شهردار از پرسنل روشن دل شهرداری به مناسبت روز عصای سفید

………………………………………………………………

روزنامه عصر اصفهان - دیدار مدیر عامل جامعه نابینایان و کم بینایان استان مازندران با مدیر کل بهزیستی اصفهان

سید مهدی مسلمی با حضور در اداره کل بهزیستی استان اصفهان با مدیرکل، معاونان و مدیرعامل جامعه نابینایان استان، دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، ولی‌اله نصر، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در این دیدار، ضمن تشکر از اقدامات موثر و پیگیری‌های جامعه نابینایان وکم بینایان استان، تلاش مدیرعامل این مجموعه را ستودنی عنوان کرد.

وی با اشاره به همکاری بین‌بخشی بین دو جامعه، گفت: لازم است با تدارک برنامه ای، جامعه نابینایان هر دو استان تجربیات خود را در اختیار یکدیگر قرار داده و زمینه همکاری و تعامل بیش از پیش فراهم شود.

مدیر کل بهزیستی اصفهان ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک همکاری در زمینه‌های مختلف افزایش پیدا کند.

براساس این گزارش، افزایش همکاری و تعامل در راستای اهداف مشترک، بررسی فرصت‌های موجود جهت ارتقای سطح کیفی زندگی افراد دارای معلولیت بینایی، مهمترین محور این نشست صمیمی بود.

کد خبر 45073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد