شاهرود | نگاه مسئولین به موضوع مناسب سازی باید تکلیفی تر باشد

علیرضا ایزدپور در سومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان شاهرود حضور پیدا کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ سومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان شاهرود به ریاست ابوطالب جلالی فرماندار شهرستان و با حضور مدیرکل بهزیستی استان سمنان و سایر اعضاء در سالن اجتماعات فرمانداری شاهرود برگزار شد.

علیرضا ایزدپور در این جلسه با اشاره به اینکه موضوع مناسب سازی، حق مسلم افراد دارای معلولیت است، اظهار داشت:  حدود چهار هزار معلول تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان شاهرود هستند که اکثریت آنها را معلولان جسمی حرکتی و بینایی تشکیل می دهند که این مهم، بر اهمیت موضوع مناسب سازی می افزاید.

وی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولین تصریح کرد: این قانون که در سال ۱۳۹۷ در ۳۴ ماده و ۲۹ تبصره توسط شورای نگهبان تایید و ابلاغ شد، در حال حاضر در دستور کار دولت جدید قرار گرفته و دستگاه های اجرایی را  به اجرای آن تا پایان سال موکلف کرده است.

ایزدپور با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای مناسب سازی فضای شهری در استان و ویژه شهرستان شاهرود ادامه داد : اختصاص اتوبوس مناسب سازی شده و  ون نابینایان از اقدامات خوب شهرداری شاهرود بوده ولیکن نگاه  تمام مسئولین به موضوع مناسب سازی باید تکلیفی تر باشد.

ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود نیز گفت: مناسب سازی بحثی عمومی بوده و فقط مربوط به معلولین نیست بلکه کل جامعه را در برمی گیرد و با توجه به رشد نرخ سالمندی، این موضوع اقدامات موثر در زمینه مناسب سازی را مهم تر می کند.

وی ادامه داد: کارگروه کمیته مناسب سازی می بایست با برنامه ریزی های میان مدت و بلندمدت، شناختی دقیق از موضوعات، مشکلات و نیازهای معلولین کسب کرده و در جهت بروز رسانی خدمات آنان اقدامات پویاتر و موثرتری انجام دهد.

در ادامه مسعود جهانسیر مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود گزارشی از اقدامات انجام گرفته در خصوص مناسب سازی ارائه کرد و بیان کرد: می بایست مناسب سازی به گونه ای انجام شود که معلولین بتوانند مانند افراد عادی از همه امکانات در همه جا بهره مند شوند.

در ادامه جلسه سایر اعضاء گزارشی در خصوص بهسازی محیط شهری و اداری ارایه و پیشنهادات خود را خصوص حذف موانع در معابر، حضور معلولین در اماکن ورزشی و... و. بیان کردند.

کد خبر 45048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد