اردکان | مناسب سازی محیط شهری، زمینه ساز حضورهرچه بیشتر سالمندان، معلولان و جانبازان در اجتماع

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردکان گفت: مناسب سازی محیط و معابر شهری، زمینه ساز حضور هر چه بیشتر سالمندان، معلولان و جانبازان در اجتماع و رشد شکوفایی شهر را به دنبال دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان اردکان، حسین اسماعیلی در دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان اردکان، بر خدمت رسانی هرچه بهتر و بیشتر به سالمندان، افراد دارای معلولیت و جانبازان و بهبود فضای فیزیکی شهر تاکید کرد.  

وی در ادامه افزود: مطالبات قانونی معلولان از مسئولان و همچنین تغییر نگرش به این افراد و رفع برخی مشکلات بارز، ازجمله مشکلات تردد در سطح شهر از اهدافی است که باید حل آن را در رأس امور قرار داد.

رییس اداره بهزیستی و دبیر کمیته مناسب سازی شهرستان اردکان نیز اظهار کرد: اردکان با جمعیت ۱۰ درصدی سالمندان و نیز جمعیت یک هزار و ۶۸۹ نفری افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی و نیز در نظر گرفتن بیماران دچار محدودیت در حرکت؛ زنان باردار و کودکان نوپا در خوش بینانه ترین حالت جمعأ جمعیتی بالغ بر ۲۰هزار نفر را در خویش جای داده است که برای عبور و مرور در سطح شهر نیازمند محیطی مناسب سازی شده و بدون مانع هستند.

دکتر امیرولی عضدزاده افزود: در راستای اجرای بند یک صورتجلسه پیشین، پایش و ارزیابی ۲۹ اداره دولتی شهرستان توسط کارشناس بهزیستی انجام  و نواقص موجود طی نامه ای رسمی  به اطلاع ادارات شهرستان رسیده است.

جابر قطب الدینی؛ مشاور شهردار در امور مناسب سازی با تشریح وضعیت مناسب سازی معابر شهری اردکان و مقایسه آن با استانداردهای مناسب سازی و جامعه ایمن بر لزوم همکاری بیشتر شهرداری ها و دهیاری ها برای دستیابی به اهداف بلند جامعه ایمن و شهر مناسب سازی شده تاکید کرد.

محمود آسایش؛ کارشناس مناسب سازی بهزیستی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به برند بودن اردکان در موضوع مناسب سازی شهری در سطح کشور خواستار اهتمام بیشتر مسئولان شهری در ادامه این مسیر شد.

کد خبر 45047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد