همکاری تمامی ارگان های در حمایت از کودکان کار اثربخش است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان خواستار همکاری همه ارگانها در حمایت از کودکان کارشد و گفت: جمع‌آوری و سامان‌دهی کودکان کار برعهده‌ سازمان‌های مختلف، از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، بهزیستی، مراجع قضایی و... است و برای رفع این مشکل ضروری است تمامی دستگاه‌ها با یکدیگر همکاری لازم را داشته باشند تا فردایی بهتر برای این کودکان ساخته شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی افزود: بهزیستی در حال حاضــــر به کودکان شناســــایی شــــده ای که در مرکز روزانه حمایتی آموزشی کودک و خانواده شهرستان زنجان تشکیل پرونده داده اند، خدمات مورد نیاز، طبق مواردی که در دستورالعمل های مربوطه تعیین گردیده است، ارایه می دهد.

وی افزود : بدون شک، مساعدت و مشارکت جمعی دستگاه های همکار  بهزیستی نیز طبق وظایف تعیین شده در آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی مصوبه هیات وزیران، بهزیستی را در ارایة خدمات لازم و بهینه به این کودکان و خانواده هایشان یاری کرده، و زمینه را برای برداشتن گام های بلندی در خصوص فقر  زدایی اقتصادی و فرهنگی در میان  این خانواده ها فراهم می آورد.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی با هدف اصلی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خیابان با ارایه خدمات تخصصی روان شناسی، مددکاری، پزشکی و حقوقی در راستای ارتقای کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی این کودکان گام بر می دارد.

این مسئول افزود: گشت شبانه روزی تیم شناسایی در سطح شهر جهت شناسایی کودکان کارو خیابانی،  هماهنگی با اتحادیه صنایع دستی جهت شناسایی کودکان کار مشغول به کار در مشاغل خانگی و... از جمله فعالیت های انجام شده در زمینه ی کودکان کار است.

وی با بیان اینکه تمامی کودکان خیابانی شناسایی شده صاحب خانواده بوده و عموماً بعد از پایان کار روزانه نزد خانواده بر می گردند، تصریح کرد: بهزیستی در تلاش است تا این کودکان از آسیب های اجتماعی به دور باشند و از موقعیت ها و افراد آسیب زننده دوری کنند. علاوه بر برگزاری کارگاه‌های مشاوره‌ای برای کودکان و خانواده‌ها به خصوص مادرانشان خدمات بهداشتی و درمانی نیز به آن ها ارایه می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یادآور شد: در راستای توانمند سازی کودکان کار  با هدف کنترل و کاهش آسیب های ناشی از حضورآنها  در خیابان،  آموزش فنی و حرفه‌ای برای کودکان کار و خانواده های آن ها که به فعالیت‌های فنی‌ و حرفه‌ای علاقه‌مند هستند در نظر گرفته شده است تا همزمان با تحصیل به اشتغال‌زایی آن‌ها در خانه‌ نیزکمک شود.

وی به برخی از موارد توانمندسازی کودکان اشاره کرد و گفت: تعدادی  از کودکان کار در استان  توانمند شده و توانسته اند با اتکا به خود و کمک های بهزیستی  فروشگاهی راه اندازی کنند وبرخی با همکاری خانواده و با تشکیل گروه دو یا سه نفری در زمینه ی پرورش دام فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: در سالهای اخیر با تمرکز بر موفقیت و استقلال کودکان و فراگیری مهارت های جدیداز طریق آموزشهای فنی و حرفه ای کودکان کار موفقیت های بسیاری کسب کرده اند که از آن جمله کودک کار زنجانی است که  در زمینه ی قلم زنی روی مس رتبه دوم کشوری را دارد

کد خبر 45043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد