وجود بیش از ۲ هزار معلول با اختلال بینایی در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۲ هزار و ۸۹۱ نفر معلول دارای اختلال بینایی تا کنون در این استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل امروز در آیینی به مناسبت روز جهانی نابینایان گفت: یک‌هزار و ۶۰۶ نفر از نابینایان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند و سایرین نیز به تناسب نیاز و اولویت‌ و بر اساس شیوه‌نامه‌های سازمانی از خدمات توانبخشی و سایر خدمات غیرمستمر برخوردار هستند.

او با اشاره به اهمیت خدمات توانبخشی ارائه شده به نابینایان افزود: پرداخت مستمری، کمک هزینه تحصیلی و حرفه آموزی، کمک هزینه ایاب و ذهاب، خرید و ساخت مسکن معلولان نابینا، ارائه لوازم کمک توانبخشی، مناسب‌سازی منزل، اعطای کمک هزینه ازدواج و تامین جهیزیه و تلاش برای جذب وام‌های کم‌بهره و قرض الحسنه از جمله این خدمات است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در مورد مشکلات فراروی نابینایان بیان کرد: اجرا نشدن کامل ضوابط و اصول مناسب‌سازی در ساختمان‌های عمومی و معابر شهری همچنین رعایت نشدن حقوق نابینایان به ویژه در زمینه پازل‌بندی معابر از جمله مشکلاتی هستند که نابینایان زیر پوشش تقاضای رفع و یا کاهش آنها را از مسئولان دارند.

او با اشاره به شعار امسال روز جهانی پاسداشت نابینایان با عنوان "دنیای بهتر برای نابینایان، آموزش همگانی، رفع موانع مشارکت و اجرای قوانین" افزود: سالانه ۲۳ مهرماه به نام روز ایمنی عصای سفید شناخته می‌شود تا صدای عدالت‌خواهی افراد نابینا بیش از پیش شنیده شود.

ستاری مهمترین دغدغه نابینایان در جامعه را بحث اشتغال و کسب استقلال فردی و اجتماعی دانست و ادامه داد: با توجه به همت بالای متولیان و مسئولان نظام، امید می‌رود بحث اشتغال و به‌کارگیری افراد جامعه هدف، مایه دلگرمی و پشتوانه قوی برای کسب استقلال فردی این عزیزیان قلمداد شود.

او تلاش‌های مستمر سازمان بهزیستی در قبال جمعیت هدف به ویژه نابینایان را یادآور شد و گفت: در سایه تلاش‌های مسئولان و دست اندرکاران نظام، اقدام‌های بسیار خوب و قابل قبولی در قبال افراد جامعه هدف در حال اجراست که نتیجه آن در زندگی توانخواهان به طور کامل احساس می‌شود.

کد خبر 45040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد