آیین افتتاحیه دوره آموزشی مددکاری مرکز علمی فرهنگی و نیکوکاری بشری

آیین افتتاحیه دوره آموزشی مددکاری مرکز علمی فرهنگی و نیکوکاری بشری با حضور دکتر پهلوانی مدیر کل محترم بهزیستی استان قم و مسئولین مرکز برگزار گردید.

طی این مراسم ابتدا حجه الاسلام دهقانی مدیر عامل بشری به معرفی این مرکز و ابعاد فعالیتی آن اشاره نمود و افزود : مرکز بشری به اقرار نهادهای رسمی حوزه خدمت‌رسانی از خیریه‌های برتر استان قم می‌باشد لکن علیرغم توجه این مرکز به فعالیت‌های میدانی در خدمت‌رسانی به محرومین، مقوله‌ی دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی فعالین این حیطه نزد مسئولین بشری از اهمیت به سزایی برخوردار است.   وی خاطر نشان کرد: واحد آموزش معاونت #تحقیق_و_توسعه مرکز بشری بدین منظور با توجه به احصاء نیازهای گروه‌های جهادی و مددکاری اقدام به برگزاری دوره آموزشی می‌نماید که دوره فعلی از این قبیل اقدامات می باشد.  

همچنین در ادامه سخنران محترم مراسم جناب آقای #دکتر_پهلوانی با گرامیداشت هفته سلامت روان، به بیان ماموریت بهزیستی در خدمت‌رسانی به اقشار مختلف جامعه در حیطه سلامت پرداخت و اذعان داشت: ابعاد سلامت فرد و جامعه متنوع بوده و تمامی زوایای زندگی فرد اعم از جسمی، روانی، روحی و اجتماعی را شامل می‌شود که اقدامات مددکاری در تامین این نیاز بسیار مثمر ثمر می باشد. ایشان با بیان اهمیت توانمندی مددکار در پیگیری مشکلات نیازمندان افزود: یکی از مهم ترین ماموریت‌های‌ مددکار هزینه‌کرد صحیح ظرفیت‌های اجتماعی مطابق با نیازهای مخاطب است که لازمه‌ی آن کسب و ارتقاء مهارت‌های مددکاری توسط فعالین این عرصه می‌باشد.   لازم به ذکر است بلافاصله پس از اتمام مراسم افتتاحیه، اولین کارگاه دوره با حضور جناب آقای #دکتر_کلوری از اساتید محترم دانشگاه‌ و رئیس دفتر تسهیل‌گری منطقه امین آباد قم، با موضوع «آسیب شناسی اجتماعی» برای شرکت کنندگان محترم آغاز گردید و طی 8 ساعت در قالب دو کارگاه 4 ساعته ارائه شد. در این مرحله سرفصل‌هایی همچون تعاریف مساله، آسیب و انحرافات اجتماعی، نظریات مختلف تبیین آسیب‌های اجتماعی، عوامل موثر در بروز آسیب، گروه‌های آسیب‌دیده و در معرض آسیب، راهبردهای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی و … برای مخاطبین ارائه گردید.  

کد خبر 45019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد