با همکاری بهزیستی خوزستان وکتابخانه مرکزی ، جشنواره فرهنگی برگزار شد

به مناسبت روز جهانی نابینایان (23 مهر) و همزمان با فرا رسیدن سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، با همکاری بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی استان خوزستان و اداره کل بهزیستی استان، جشنواره فرهنگی در سه بخش مسابقه‌ی کتابخوانی، سرایش شعر و دکلمه‌خوانی برای نابینایان و کم‌بینایان استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،معاون امور توانبخشی بهزیستی خوزستان در این باره گفت: در بخش مسابقه‌ی کتابخوانی، از کتاب « بامداد بشریت: مجموعه ای از پرسش ها و پاسخ ها پیرامون امام زمان (عج)/ محمد جواد مروجی طبسی»، سوالاتی در قالب چهار گزینه‌ای مطرح و شرکت‌کنندگان به صورت آنلاین به پرسش‌ها پاسخ دادند.

سید غلامعلی جعفری افزود: ملاک‌های ارزیابی در بخش شعر عبارت از پختگی اندیشه در سیر طبیعی شعر، زبان شعر، صورخیال، عاطفه، موسیقی شعر، وحدت و هماهنگی شعر در دو محور افقی و عمودی، نوآوری و مضمون آفرینی بود.

وی ادامه داد: در بخش دکلمه نیز ملاک‌های ارزیابی شامل لحن درست در ارائه احساس و معنا، انتخاب موسیقی و تدوین مناسب، صدابرداری و افکت‌های منطقی و درست بوده است.

جعفری بیان داشت: در ویژه‌برنامه‌ای که در روز شنبه مورخ 24 مهر، از ساعت 10 صبح در فضای اسکای روم با حضور فردین کوراوند دبیر انجمن شعر و ادب استان برگزار شد، برگزیدگان هریک از بخش‌های مذکور معرفی شدند و از آنها تقدیر به عمل آمد.

وی تصریح کرد: در بخش شعرسرایی خانمها رضوان ولی‌زاده و حمیده سواری و آقای محمود عبیدی‌نیسی، در بخش دکلمه‌خوانی خانم‌ها عسل ناصرپور، رضوان ولی‌زاده و سارا رضایی و در بخش مسابقه‌ی کتابخوانی خانم ها زینب نواصر، زینب شریفات و آقای داوود نظامی به عنوان برگزیدگان انتخاب شدند.

کد خبر 44970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد