۳۵۷۷ نابینا در استان قزوین مستمری دریافت می کنند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از مجموع ۵۰۴۳ نفر دارای آسیب بینایی تحت پوشش بهزیستی استان تعداد ۳۵۷۷ نفر مستمری دریافت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ؛ علیرضا وارثی به مناسبت روز جهانی نابینایان با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در بهزیستی قزوین برای این گروه اظهارداشت: سازمان بهزیستی بر اساس جایگاه حقوقی و رسالت خود در چهارچوب قانون حمایت از حقوق معلولان, عهده دار پیگیری روند اجرای قوانین حمایتی مرتبط با افراد معلول است بر این اساس تمامی گروه های دارای معلولیت از جمله افراد نابینا و کم بینا بر اساس نوع و شدت معلولیت, سطح عملکرد, محدودیت ها و نیازهای خود، از خدمات تخصصی این سازمان بهره مند هستند.

وی افزود: با توجه به ضرورت پیشگیری از انواع معلولیت ها، بخشی از تلاش های سازمان به اجرای برنامه های پیشگیرانه اختصاص یافته که اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم با همکاری وزارت آموزش و پرورش, تدوین و اجرای برنامه های آگاه سازی درخصوص پیشگیری از انواع معلولیت ها در سراسر کشور در قالب فیلم، جزوات و کارگاه های آموزشی و به ویژه توسعه برنامه های مشاوره ژنتیک در مراکز تخصصی در مناطق مختلف از مهمترین این برنامه ها به شمار می روند. 

157670213

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: دریافت بهنگام خدمات توانبخشی مستلزم تشخیص به موقع نقص بینایی و ارجاع صحیح فرد مبتلاست. 

کد خبر 44960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد