۶۸۰ کودک قزوینی در طرح غربالگری اضطراب شرکت کردند

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: ۶۸۰ کودک قزوینی از ابتدای امسال در طرح غربالگری اضطراب مراکز مثبت زندگی بهزیستی شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین زهرا غلامرضایی اظهار داشت: طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ ساله با هدف شناسایی و ارجاع زودهنگام برای مداخله تخصصی و افزایش اطلاعات والدین درخصوص پیشگیری از اضطراب کودکان در دستور کار دفتر مشاوره‌ بهزیستی قرار دارد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، ورود به هنگام در راستای تشخیص به موقع اختلالات اضطرابی کوکان پنج تا ۶ ساله و درمان در سن طلایی است.

این مسوول گفت: این طرح هر ساله در مهدکودک ها و پیش دبستانی های شهر قزوین  اجرا می شد که با توجه به شیوع کرونا و محدودیت های موجود، سازمان بهزیستی کشور با سیستمی کردن این طرح، برنامه را به صورت مجازی به مرحله اجرا در آورد.

غلامرضایی اضافه کرد: شایع ترین اختلالات در دوران کودکی مربوط به اختلالات اضطرابی است و بسیاری از اوقات علایم این اختلال با فرایند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخله به موقع می شود.

وی اظهار داشت:این اختلال در صورت بی توجهی، نبود تشخیص به موقع و درمان نشدن تا سن نوجوانی و بزرگسالی ادامه می یابد که موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و بروز رفتارهای اجتنابی و افسردگی می شود.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: با تشخیص به موقع و طراحی مداخله به هنگام می توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که اضطراب خود را کنترل کنند و زندگی طبیعی داشته باشند.ش

کد خبر 44945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد