میبد | اشتغال و نامناسب بودن معابر مهمترین مشکل نابینایان

رئیس بهزیستی میبد مهمترین مشکل نابینایان شهرستان را اشتغال و نامناسب بودن معابر برشمرد که با تعامل شهرداری ومسئولین شهرستان حل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی میبد؛ سیدمحسن فلاح همزمان با روز جهانی نابینایان و گرامیداشت این روز عنوان کرد: از جمله مهمترین مشکلات نابینایان مبحث اشتغال و نامناسب بودن اماکن می باشد که امیدواریم با همکاری مسئولین، این مشکلات حل گردد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد با بیان اینکه ۸۰درصد مشکل نابینایی قابل درمان و پیشگیری است، ادامه داد: با اجرای طرح تنبلی چشم که در کاهش نابینایی نقش بسیار مهمی دارد، تاکنون ۹۵درصد کودکان سه تا ۶سال شهرستان میبد در یک پایگاه دایمی و ۶پایگاه غیردایم معاینه شدند .

فلاح در ادامه افزود: با اجرای این طرح  ۳۰۱کودک مشکوک به کم بینایی شناسایی و به بینایی سنج معرفی شدند و هزینه جراحی و خرید عینک برای کودکانی که مشکل نابینایی داشتند از سوی معاونت پیشگیری بهزیستی پرداخت شد، همچنین خانواده های دارای فرد نابینا به علت مشکل ژنتیک برای مشاوره و آزمایش رایگان به مراکز مشاوره غیردولتی و مرکز تحقیقات ژنتیک معرفی شدند.

رییس بهزیستی میبد تعداد افراد نابینا و یا نیمه بینا را ۴۰۳نفر ذکر  کرد که  ۱۴۷نفر زن و بقیه مرد هستند  و از این تعداد  ۴۰۱نفر ایرانی و ۲نفر هم از شهروندان افغان ساکن این شهرستان هستند.

وی به ۶۴نابینای زیر ۱۸سال و ۲۸۸نفر نابینای بالای ۱۸تا ۶۵سال  و ۴۹نفر بالای ۶۵سال اشاره کرد که از این تعداد، بیماری ۱۵۹نفر خفیف ، ۱۱۴نفر متوسط ،۹۱تن شدید و ۳۹نفر خیلی شدید است.

فلاح به پذیرش ۳۲نفر نابینا سال ۹۹و هفت نفر امسال و همچنین به کاهش نابینایی در ۲۰سال گذشته به دلیل اجرای طرح غربالگری چشم و رتبه اول طرح غربالگری شهرستان در استان یزد  به ویژه در ۲سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.

وی با برشمردن خدمات ارایه شده به افراد نابینای زیرپوشش مانند پرداخت کمک هزینه وسایل کمک توانپزشکی، درمان، معیشت، تهیه لوازم ضروری منزل، تحصیل و ازدواج، خاطرنشان کرد:  امسال نیز طرح غربالگری از تیرماه شروع شد و چهار هزار و ۳۵۰نفر غربالگری شدند.

گفتنی است؛ هر ساله ۱۵ اکتبر مصادف با ۲۳مهر به عنوان روزجهانی نابینایان یا عصای سفید نامگذاری شده که شعار امسال « دنیای بهتر برای نابینایان؛ آموزش همگانی، رفع موانع مشارکت و اجرای قوانین » است.

کد خبر 44933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد