دیدار استاندار استان سمنان با روشن دل موفق بمناسبت روز جهانی عصای سفید

ایزدپور : حدود ۱۲ درصد از معلولان تحت پوشش که  فزون بر سیزده هزار و ۲۲۷ نفر می باشند در گروه اختلالات بینایی هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، مهندس هاشمی استاندار استان همزمان با روز جهانی عصای سفید با روشن دل موفق در زمینه تحصیلی و هنری دیدار کرد.

در این دیدار علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان و احمد پیوندی معاون توانبخشی اداره کل نیز حضور داشتند.

مهندس سید محمد رضا هاشمی استاندار استان سمنان در این دیدار ضمن قدردانی از خدمات و زحمات بهزیستی استان به جامعه هدف، روشن دلان را سرمایه های اجتماعی جامعه دانستند و خواستار استفاده کلیه دستگاه ها اجرایی دولتی و غیر دولتی از ظرفیت های بالقوه ایشان شدند و هدف از این برنامه را دیدار و شنوای مسائل و مشکلات جامعه نابینایان بیان داشتند.

در ابتدای این دیدار مدیرکل بهزیستی استان ضمن خوش آمدگویی از حضور استاندار و هیات همراه در منزل روشن دل موفق جناب آقای مهراد فوادیان از همدلی و همراهی مهندس هاشمی استاندار استان در ارائه خدمات و دیدار با جامعه هدف استان تقدیر داشته و  ابراز داشتند : براساس بانک اطلاعاتی اداره کل حدود ۱۲ درصد از معلولان تحت پوشش که  تعداد سیزده هزار و ۲۲۷ نفر می باشند در گروه اختلالات بینایی هستند که شامل یک هزار و ۶۴۸ نفر می شود که از این تعداد ۳۵ درصد را زنان و ۶۵ درصد را مردان تشکیل و تعداد ۶۵۰ نفر شدید و خیلی شدید هستند.

ایشان خدمات سازمان بهزیستی به کم بینایان و نابینایان تحت حمایت را پرداخت مستمری، پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و پرداخت شهریه دانشگاه دانشجویان، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب، پرداخت کمک هزینه مناسب سازی منزل، پرداخت کمک هزینه ازدواج، پرداخت کمک هزینه خرید تجهیزات و وسایل کمک توانبخشی شامل عصای سفید، اسپیکر، ساعت گویا، ماشین حساب گویا، لوح و قلم، برنامه های نرم افزاری نابینایان برشمردند.

ایشان چالش های پیش رو نابینایان و کم بینایان را عدم رعایت و پایبندی برخی دستگاه ها براساس قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و اختصاص ۳۰% درصد از پست های سازمانی تلفنچی (اپراتور تلفن) دستگاه ها، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی به افراد نابینا و کم بینا و افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی بیان و از مناسب سازی ۳۰ درصدی در شهرهای سطح استان در اجرای مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی خبر دادند.

ایشان در پایان تعداد کارمندان کم بینا و نابینا شاغل در اداه کل بهزیستی در سطح استان را ۸ نفر و شعار روز جهانی عصای سفید را دنیای بهتر برای نابینایان. آموزش همگانی، رفع موانع مشارکت و اجرای قوانین بیان داشتند.

در ادامه این دیدار استاندار استان خواستار بیان مسائل و مشکلات پیش روی کم بینایان و نابینایان در سطوح مختلف جامعه شدند و جناب آقای فوادیان برخی مشکلات این جامعه را بیان داشتند .

مهرداد فوادیان روشن دل تحت حمایت بهزیستی، متولد شهرستان دامغان، ساکن سمنان و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد روانشناسی بوده که دارای آثار هنری در زمینه خواندگی نیز می باشد و هم اکنون کارمند اداره کل کتابخانه های عمومی استان و شاغل در بخش نابینایان کتابخانه عمومی شهرستان سمنان است.

کد خبر 44925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    با سلام متن حاوی غلط املایی است همچنین طبق ابلغ روابط عمومی سازمان بکار بردن کلمه (ایشان) در خبر جای اشکال دارد .

    پاسخ سایت: ممنونم

خدمات الکترونیک پرکاربرد