بازدید دوره ای مدیرکل و اعضای شورای معاونین بهزیستی استان از بهزیستی شهرستان خلخال

مدیرکل بهزستی استان اردبیل گفت: حدود ۳۴ هزار نفر طی نیمه اول امسال از خدمات مراکز مشاوره روانشناسی این استان بهره‌مند شده‌اند.

بهزاد ستاری روز  شنبه در بازدید از مرکز جامع توانبخشی معلولان ذهنی امید خلخال افزود: از این تعداد حدود ۱۲ هزار نفر با مراجعه مستقیم به ۹۱ مرکز مشاوره روانشناسی تحت پوشش قرار گرفته و ۲۲ هزار نفر نیز از طریق سامانه تلفنی از مشاوره‌های این مراکز بهره‌مند شدند.

 وی با اشاره به افزایش قابل توجه اختلالات روانی ناشی از شیوع کرونا در استان از جمله بیمارهای روحی، اضطراب و استرس‌ اظهارکرد: در چنین شرایطی استفاده از مراکز مشاوره روانشناختی برای کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از مشکلات روحی و روانی ضروری بنظر می‌رسد.

 وی بزرگترین چالش و مشکل فراروی مراکز مشاوره روانشناختی را عدم پوشش بیمه‌ای مراجعان اعلام کرد و افزود: با توجه به هزینه‌های مالی درمان بیماری‌های روحی و روانی، حل مشکل پوشش بیمه‌ای این افراد از سوی مسئولان در سطح کلان کشور ضروری است.

 مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از ارائه مشاوره رایگان از سوی ادارت بهزستی و مراکز مشاوره روانشناختی استان اردبیل در هفته سلامت روان خبرداد و افزود: مراکز ارائه خدمات مشاوره در سراسر استان باید برای کاهش مشکلات روحی و  روانی ناشی از کرونا با تمام توان تلاش کنند.

 ستاری با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ مرکز حدمات مشاوره روانشناختی با هدف ارتقای سلامت روحی و روانی در استان اردبیل با حضور متخصصان این رشته فعال هستند، افزود: ویژه برنامه‌های هفته سلامت روان از ۱۸ تا ۲۴ مهرماه به نحو مطلوب وشایسته‌ای در استان اردبیل اجرایی شد.

کد خبر 44924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد