سالانه ٢٠ هزار نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: میانگین سن افرادی که در حوادث رانندگی در ایران دچار آسیب می‌شوند، ٣۵ سال است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «فاطمه رضوان مدنی» معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در همایش یادبود قربانیان سوانح ترافیکی با بیان اینکه حوادث ترافیکی از علت‌های عمده درگیر شدن افراد ۵ تا ٢٩ سال است، گفت: براساس آمار سازمان جهانی بهداشت یک میلیون و ٣۵٠ هزار نفر جان خود را در حوادث از دست می‌دهند و  ٢٠ تا ۵٠ میلیون نفر نیز دچار مصدومیت می‌شوند؛ این در حالی است که در کشورهای دارای درآمد پایین و متوسط میزان آسیب‌های ناشی از تصادف بیشتر است.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: میانگین سن افرادی که در حوادث رانندگی در ایران دچار  آسیب می شوند، ٣۵ سال است همچنین در دو دهه اخیر شاهد این بوده‌ایم که سالانه حدود ٢٠ هزار نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهد و ۵٠٠ هزار نفر بر اثر تصادفات دچار مصدومیت می‌شوند و یکی از مشکلات حوادث ترافیکی، آسیب‌های نخاعی است چراکه کیفیت زندگی، اشتغال و ارتباط فرد دچار مشکل می‌شود.

وی با بیان اینکه آمارهایی که افراد در تصادفات دچار ضایعه نخاعی می‌شوند در سال زیاد است و می‌طلبد اقدامات خوبی انجام دهیم، اظهار کرد: ما در ارتباط با معلولیت‌ها اقدامات مختلفی انجام می‌دهیم که آموزش در پایه دهم و یازدهم یکی از این اقدامات است همچنین می‌طلبد ما در کنار هم با همکاری سایر نهادها درصدی از بودجه خود را برای فرهنگسازی مردم به کار گیریم.

رضوان مدنی، افزود: بیش از یک میلیون و ۶٠٠ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که ٢٧ هزار نفر دارای آسیب نخاعی هستند همچنین برای افرادی که امکان نگهداری در خانواده ندارد، مراکز شبانه‌روزی داریم.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه به تمام کسانی که بر اثر تصادفات بسترگرا شدند، یک میلیون تومان پرداخت می کنیم، گفت: البته همه این خدمات هیچکدام کافی نیست و باید کاری کنیم که این افراد زندگی بهتری داشته باشند.

کد خبر 44862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =