۱۶ اکتبر - روز جهانی غذا گرامی باد

مژده حسینی کارشناس ناظر تغذیه بهزیستی استان گیلان بیان داشت : در تقویم جهانی ، ۱۶ اکتبر هر سال " روز جهانی غذا " (World Food Day) است . انتخاب ۱۶ اکتبر بعنوان روز جهانی غذا در نوامبر ۱۹۷۹ در بیستمین کنفرانس کشورها که با شرکت اعضای سازمان خواروبار و کشاورزی FAO تشکیل شده بود، توسط دکتر پال رومانی وزیر بهداشت مجارستان که ریاست این کنفرانس را برعهده داشت، اعلام شد . این روز به افتخار تأسیس سازمان فائو در سال ۱۹۴۵ نامگذاری شده و در سراسر جهان گرامی داشته می شود .

در این روز سازمانهای بین المللی برای برقراری روابط در زمینه کشاورزی و برای جلوگیری از فقر ، گرسنگی و نابودی محیط زیست، همکاری و تصمیم گیری می کنند . در حقیقت روز جهانی غذا، روز همدردی با گرسنگانی است که از ساده ترین نیاز زندگی، یعنی غذا محروم هستند .

۱۶ اکتبر - روز جهانی غذا گرامی باد

روز جهانی غذا هر سال یک شعار بخود اختصاص می دهد که امسال سازمان فائو شعار روز جهانی غذا ۲۰۲۱ را " تولید بهتر ، تغذیه بهتر ، محیط بهتر و زندگی بهتر " نامگذاری کرده است . به همین مناسبت و با توجه به بحران کمبود غذا در جهان و انتشار ویروس کرونا در سالهای اخیر و تبعات اقتصادی آن، امسال در ایران این شعار با تأکید بر " مبارزه همگانی با کرونا ، محیط سالم ، تغذیه سالم با تولید و مصرف غذای سالم " اجرا می شود .

۱۶ اکتبر - روز جهانی غذا گرامی باد

ضمن تبریک و گرامیداشت این روز ، امید است ملت ها و سران دولت ها و نهادهای بین المللی ، با افزایش تولید محصولات کشاورزی در جهت پایان دادن به گرسنگی ، همکاری های اقتصادی و کشاورزی بین منطقه ای، تشویق انتقال تکنولوژی به جهان درحال توسعه و برانگیختن همت و مسئولیت بین المللی و سعی برای مبارزه با گرسنگی ، سوءتغذیه ، فقر و تولید و توسعه کشاورزی پایدار، ریشه فقر و گرسنگی از این کره خاکی برچیده گردد ... انشاالله

  ۱۶ اکتبر - روز جهانی غذا گرامی باد

کد خبر 44802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد