خلخال صاحب خانه حمایتی سالمندان می‌شود

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از احداث مرکز روزانه و خانه حمایتی سالمندان در خلخال خبر داد.

بهزاد ستاری  اظهار کرد: در بازدید ازمرکز توانبخشی امید، مرکز نگهداری معلولین ذهنی مهر آفرین و کمپ ترک اعتیاد شهرستان خلخال و طبق تصمیمات اتخاذ شده، شهرستان خلخال صاحب خانه حمایتی سالمندان می‌شود.

وی افزود: طبق موافقت سرپرست فرمانداری، مرکز روزانه سالمندان و خانه حمایتی در خلخال در سال ۱۴۰۰ ایجاد به بهره‌برداری می‌رسد و با پیگیری‌های انجام شده توسط فرمانداری شهرستان خلخال و قول مساعد همکاری با نهادهای مربوطه، خانه امید سالمندان نیز در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تشریح کرد: در سال جاری،  ۲۲ هزار نفر مشاوره روانشناختی در بیش از ۹۱ مرکز مشاوره در استان اردبیل ارائه شده و طبق بازدید از مراکز نگهداری توانبخشی  و مرکز نگهداری معلولین ذهنی فعالیت این مراکز قابل تقدیر است.

عدم پوشش خدمات بیمه‌ای برای خدمات روانشناختی بزرگترین مشکل استان است

ستاری ادامه داد: امسال در شهرستان خلخال به ۷۰۰ نفر خدمات مشاوره‌ای ارائه داده شده و باتوجه به این‌که این خدمات تحت پوشش بیمه نیست متاسفانه خانوارها و مددجویان با مشکلات مهمی از این حیث درشهرستان خلخال و تمامی شهرهای استان اردبیل مواجه هستند.

وی بیان کرد: از همین رو از نمایندگان مجلس و نماینده عالی دولت در استان اردبیل خواستاریم که با توجه به حل مشکل هزینه‌های روانشناختی برای محرومین و مددجویان و سایر اقشار، امر خدمات روانشناختی نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

مسکن محرومین و رسیدگی به معیشت آنان در اولویت بهزیستی باشد

مسعود یگانه، سرپرست فرمانداری خلخال نیز اظهار کرد: بحث مسکن محرومین و رسیدگی به وضعیت معیشت و زندگی مددجویان این نهاد در اولویت بوده است.

وی افزود: به لحاظ نیاز سالمندان به مراکز تفریحی و اقامتی و ... نیاز است که در شهرستان سرای سالمندان با رویکرد خدمت به این قشر ایجاد شود.

یگانه بر لزوم مناسب سازی معابر توسط دستگاه‌های اداری وخدمات‌رسان و بانک‌ها تاکید کرده و گفت: معلولین در مراجعه به ادارات و بانک‌ها با مشکل مواجه هستند و لازم است که در ساخت و سازهای جدید تمامی موارد مربوط به مناسب‌سازی معابر و اماکن برای معلولان در اولویت مهندسین ناظر ساختمانی در مراکز اداری قرار گیرد.

کد خبر 44790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد