در رسانه| مشکلات صاحبان عصای سفید در خبر شبانگاهی همدان بررسی شد

مدیرکل بهزیستی همدان در گفتگوی خبر شبانگاهی همدان به بررسی دغدغه ها و مشکلات روشندلان استان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، قلب‌هایشان روشن‌تر از آیینه است و شوق و شور زندگی در سر دارند، اما دردهای بی‌پایان امانشان را بریده و عصای سفید به مثابه پرچمی برای ابراز هویت روشن‌دلان و بیانگر حقوق قابل احترام این افراد است که باید به معنای واقعی در جامعه نهادینه شود.

روز ۲۳ مهرماه به نام روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده است و همین موضوع بهانه ای شد که مجموعه عوامل واحد مرکزی خبر همدان مسائل و مشکلات این قشر مظلوم و بی ادعا را با مهدی دیناری، مدیرکل بهزیستی استان همدان در میان گذاشته و به بررسی آن در خبر استان بپردازند.

بنا به گفته اخیر مسئولان بهزیستی همدان، این استان با پنج هزار و ۱۰۰ فرد دارای اختلال بینایی رتبه ۱۷ کشور را به خود اختصاص داده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۹ نفر زیر پوشش بهزیستی هستند و خدمات دریافت می‌کنند.

افراد دارای اختلال بینایی در استان شامل ۲۹ درصد اختلال خفیف، ۳۱ درصد متوسط، ۳۵ درصد شدید و ۴.۲ درصد خیلی شدید است که ۶۵ درصد آنها مرد و ۳۳ درصد روستایی، ۵۷ درصد متاهل، ۴۷ درصد شاغل و ۴۷ درصد دارای مسکن هستند.

۲۳ مهر ماه مصادف با ۱۵ اکتبر به نام روز ایمنی عصای سفید، روزی است که صدای عدالت خواهی افراد نابینا بیش از پیش شنیده می‌شود و فعالان امور نابینایان تلاش می‌کنند تا آن را به عنوان سمبل هویت اجتماعی این افراد معرفی کنند. سازمان آموزشی، علمی، فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و شورای جهانی نابینایان در ۱۹۵۰ میلادی در جلسه ای مشترک، قانون 'عصای سفید' را تصویب کرد و ۱۵ اکتبر را روز جهانی 'عصای سفید' نام نهاد.

کد خبر 44789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد