بیش از ۹۰ هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه ۹۰ هزار و ۵۴۰ نفر مددجو تحت پوشش بهزیستی استان هستند گفت:  ۲۹ هزار و ۷۷۱ خانوار را شامل می شود که حدود ۱۵ هزار از مددجویان  مستمری ماهیانه دریافت می کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایرنا محمد محمدی قیداری روز جمعه در دیدار جامعه نابینایان و سالمندان با استاندار زنجان با  بیان اینکه تمامی افراد مراجعه کننده به بهزیستی خدمت دریافت می کنند افزود: بهزیستی استان در زمینه پیشگیری،  توانمند سازی معلولان، آسیب اجتماعی و  جلب و جذب مشارکت های مردمی توجه ویژه ای داشته  و از جمله اولویت ها بشمار می آید.

این مسوول با اشاره به اینکه ۵۰ درصد معلولیت ها به علت اختلالات ژنیتکی رخ می دهد، اضافه کرد: برای کاهش معلولیت ها در جامعه  باید برای این  مهم فکری اندیشیده شود که در این ارتباط ماده ۷۵ قانون برنامه ششم توسعه به این مهم اشاره دارد  که انجام آزمایش  باید در قالب شبکه ها بهداشت برای زوجین شرف ازدواج انجام گیرد.

وی با  بیان اینکه هر چند این موضوع مسکوت مانده اما اداره کل بهزیستی  اقداماتی را مورد توجه قرار داده است، اظهار داشت:اجباری بودن انجام آزمایش  های ژنتیک برای زوجین  در آستاه ازدواج برای  پیشگیری از بروز معلولیت ها اهمیت زیادی دارد که امیدواریم زنجان اولین استان کشور باشد که این کار  را انجام خواهد داد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۱۹ هزار بیماری و اختلالات ژنیتکی شناسایی شده است، گفت: کاهش معلولیت های شنوایی نیر در دستور کار بهزیستی قرار دادر،  بطوری که  نوزادان یک تا ۱۰ روزه غرالگری شنوایی قرارمی گیرد که در صورت ناشنوا بودن  برای کاشت حلزون ارجاع داده می  شود.

به گفته این مسوول سال گذشته ۱۱ هزار و ۹۲۹ نوزاد تحت غربالگری قرار گرفتند، که  ۱۵ نفر برای کاشت ناشنوایی ارجاع داده شدند که امسال نیز ۶ هزار و ۶۱۵ از نوزادان غربال شدند که ۱۷ نفر ناشنوا تشخیص داده شد .

این مسوول  اجرای برنامه تبلی  چشم کودکان سه تا ۶ ساله را ازدیگر برنامه های بهزیستی برشمرد و گفت:تبلی چشم یکی از علت های رایج نابینایی است که همه ساله این برنامه اجرا می  شود که طی سال گذشته از ۳۷ هزار و ۴۵۸ آزمایش انجام گرفته ۳۳۰ کودک مشکوک، برای ۱۱۷ کودک کمک هزینه  عینک و مابقی اعمال جراحی انجام گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در بحث پیشگیری از اعتیاد  نیز ۱۸۷ محیط با ۲۲۷ تعداد تیم مورد ارزیابی قرار می گیرد که نگرانی ها در این زمینه تغییر مصرف مواد از سنتی به صنعتی، افزایش اعتیاد زنان زنجانی، کاهش سن اعتیاد  و مصرف بیشتر مواد در بین جوانان و دانشجویان است.

کد خبر 44778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد