پاکدشت| بهزیستی پیشگام در بهبود شاخص های سلامت روان جامعه

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت با اشاره به اهمیت مقوله سلامت روان در جامعه و ظهور و بروز عوامل متعدد برای به خطر انداختن سلامت روان مردم، به پیشگامی بهزیستی در بهبود شاخص های سلامت روان اشاره کرد و گفت: فعالیت های پیشگیرانه بهزیستی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش معلولیت نقش مهمی در ارتقای سلامت روان مردم دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران،  محمود برزگر با گرامی داشت هفته سلامت روان ۱۸  تا ۲۴ مهر تصریح کرد: امروز همه ارکان سلامت جامعه اعم از دولتی و خصوصی و نیز سازمان های مردم سهمی مهم در کیفیت بخشی به زندگی مردم دارند، امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا برنامه های هفته سلامت روان بیشتر در جهت پیشگیری و کاهش اضطراب و استرس ناشی از بیماری می باشد.

وی فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی، برجسته سازی راهکارهای ارتقای بهداشت روان، تکریم فعالین این حوزه، تقویت همکاری های بین بخشی، شناسایی نقاط ضعف و جلب مشارکت های مردمی را از جمله اهداف هفته بهداشت روان دانست.

برزگر تحکیم خانواده، تقویت مهارت های زندگی، توجه به نقش رسانه، توجه به آموزه های دینی، فرهنگ و معنویت و نیز خود مراقبتی را در ارتقای سلامت روان و نشاط اجتماعی مهم و موثر عنوان کرد.

وی ضمن تاکید براینکه  کاربرد مهارتهای زندگی نقش موثری در پیشگیری از بروز اختلالات رفتاری و آسیبهای اجتماعی دارد به ویژه وقتی آموزش آن از دوران کودکی آغاز گردد، خاطر نشان کرد: خانواده ها باید حفظ آرامش و صمیمیت را در فضای خانه، تقویت کرده و به کودکان مهارت های زندگی سالم، ارتباط درست و روش نه گفتن را بیاموزند.
 
برزگر رشد و توسعه جوامع را در گرو توجه و برنامه‌ریزی همه اقشار در ابعاد مختلف جامعه عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس، کودکان دروازه ورود به رشد و توسعه عمومی جامعه آینده خواهند بود و توجه به سلامت جسمانی و روانی کودک از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه پیشگیری است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت بر آموزش مهارت‌های زندگی در کودکان و توجه به نقش پیشگیری از اختلالات و آسیب‌های روانی اجتماعی و برنامه‌ریزی جهت پیشگیری و کاهش مشکلات دوران کودکی ﺗﺄکید کرد و اینکه اقدامات و مداخلات پیشگیرانه در دوره کودکی سرمایه گذاری و ذخیره رفتاری برای دوران بزرگسالی می باشد.

برزگربا اشاره به  جایگاه مشاوره و روانشناسان در کاهش آسیبهای اجتماعی ادامه داد: صرف نداشتن بیماری روانی دال بر سلامت روان نیست بلکه کیفیت ارتباط  با خود، دیگران و جهان، نشانه های سلامت روان می باشد. سلامت روان حالتی از بهزیستی است که در آن فرد توانمندی خود را شناخته و از آن ها به نحو مؤثر و مولد استفاده کرده و برای اجتماع خویش مفید  ومثمر ثمر خواهد بود.

گفتنی است، در هفته سلامت روان موضوعاتی مانند، اضطراب و بیماری کرونا، سلامت روان در بحران، سلامت روان سالمندان، انگ اجتماعی مبتلا به کرونا ویروس، مراقبت از سالمندان در دوران کرونا از موضوعات این هفته است.

کد خبر 44743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد