شهرقدس| اطلاعات ثبت وقایع حیاتی در برنامه ریزی کلان نقش اساسی دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قدس با اشاره به ثبت وقایع حیاتی و لزوم همکاری و پیگیری مصوبه‌های مرتبط به آن گفت: باید تلاش کرد تا در ثبت به موقع وقایع حیاتی و کاهش و افزایش آمار به دست آمده فرهنگ سازی شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، سومین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان در سال ۱۴۰۰ به ریاست محسن نیکخواه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار قدس و با حضور ادارات مرتبط و رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس در محل سالن جلسات فرمانداری قدس برگزار شد.

در این جلسه محسن نیکخواه ضمن تاکید بر جایگاه مهم موضوع ثبت وقایع حیاتی، اظهار داشت: ثبت وقایع حیاتی ۴ مولفه مهم جوامع بشری اعم از تولد، ازدواج، طلاق و مرگ و میر را رقم می زند که اگر بدرستی و دقیق صورت گیرد ماحصل آن می تواند در سیاستگذاری های خرد و کلان کشور موثر واقع گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار قدس ضمن بیان اینکه مکانیزم ثبت وقایع حیاتی یک نوع داده های مطلوبی تولید می کند که دگرگونی و تغییر و تحولات جمعیتی را تحلیل می کند، افزود: براساس نتایج آماری و تحلیلهای ثبت وقایع حیاتی می توان برنامه ریزی ها و تصمیم سازی های درستی را در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی انجام داد.

وی در ادامه افزود: اگر ورودی اطلاعات ثبت وقایع حیاتی بدرستی و در زمان خود صورت گیرد، یک آمایش جمعیتی در کل جامعه انجام می شود که بر این اساس طلاق و ناهنجاری های اجتماعی ناشی از آن بدرستی آسیب شناسی می گردد، ازدواج، تولد و مرگ و میر نیز مورد تجزیه و تحلیل منطقی قرار می گیرد و تصمیم سازی ها در همان شاخصها انجام می شود.

نیکخواه ضمن تاکید بر اینکه یکی از شاخص های مهم ثبت وقایع حیاتی ثبت به موقع آن وقایع است، افزود: شهرداری، دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا می بایست درخصوص ثبت این وقایع در سطح شهر و روستا حساسیت و برنامه ریزی لازم را داشته باشند و با ثبت احوال شهرستان همکاری نمایند و همچنین رییس بهزیستی شهرستان قدس در خصوص طلاق آمار شهرستان را اعلام نمودند و رئیس ثبت احوال در این جلسه از زحمات  اداره بهزیستی در  خصوص همکاری و معرفی جهت صدور شناسنامه برای افراد متقاضی فرزند خواندگی تشکر نمود.

کد خبر 44741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد