مسکن زیرساخت توانمندسازی مددجویان بهزیستی

جلسه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توانمندسازی جامعه هدف در امر ساخت مسکن در شهرستان شهریار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در این جلسه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و هیئت امناء برای توانمندسازی معلولین جهت ساخت مسکن در بهزیستی شهریار با حضور معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران، مشاور مدیر کل بهزیستی استان در امور مسکن معلولین، رئیس و مسئول توانبخشی بهزیستی شهریار، مسئولان مشارکت های مردمی بهزیستی شهرستان های غرب استان تهران، نمایندگان فرمانداری ها و کارشناسان مسکن به بحث و بررسی گذاشته شد.

 معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با تبیین ضرورت و اهمیت رفع مشکل مسکن معلولان و مددجویان تحت حمایت بهزیستی اظهار داشت: سیاست‌های رفاهی، منسجم و هدفمند دولت در راستای حفظ منزلت و کرامت اجتماعی جامعه هدف بهزیستی به ویژه خانواده‌های دارای سرپرست معلول و چند معلولی است.

سید احمد خادم در ادامه افزود: گام اول جهت استفاده از بضاعت معلولین در راستای توانمندسازی و مشارکت و تخصص آنها در امر مسکن، اعلام و فراخوان افراد معلول و غیر معلول که تخصصی در امر مسکن نظیر کارشناسان عمران و کارشناسان حقوقی و حسابداری دارند، می باشد.

خادم مسکن را زیرساخت توانمندسازی مددجویان بهزیستی برشمرد و خاطرنشان کرد: سازمان فکری جامعه هدف بهزیستی پس از داشتن مسکن مناسب و سرپناه، می تواند در پی بهترین تصمیم برای گذران زندگی و بازگشت به حالت عادی باشد و بهزیستی در این مسیر، کمک بسیار بزرگی می کند و هزینه های بسیار مادی و معنوی در امر مسکن معلولان و مددجویان، گواهی بر این ادعا است.

رئیس اداره بهزیستی شهریار نیز مسکن را مهمترین دغدغه افراد دارای معلولیت و مددجویان سازمان بهزیستی دانست و اظهار داشت: وقتی سخن از مسکن می‌شود باید کمی عمیق‌تر و تخصصی تر به موضوع نگریست.

داود فهیم راد خانه را به‌ مثابه یک سرپناه دانست که امنیت، سرمایه و تأمین آینده است و در ادامه بیان داشت: از این منظر تأمین خانه دارای اهمیت بسیاری است و اهمیت خانه‌دار شدن از بعد روانی یک حس امید به زندگی مداوم در سایه یافتن خوشبختی را می‌تواند برای افراد دارای معلولیت و خانواده های آنان فراهم آورد لذا این موضوع اهمیت پرداختن و اهتمام جدی مددکاران و مسئولین به بحث مسکن مددجویان در بهزیستی را صدچندان می کند.

وی اظهار داشت: بهتر است نشست ها به صورت ماهانه برگزار تا از پیشرفت کار اطلاع یابیم و برای رفع موانع احتمالی تدابیر لازم صورت گیرد و همچنین در راستای عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه از ظرفیت ها و توانمندی های سازمان های بهزیستی و بخش خصوصی وهیئت امنا استفاده لازم شود.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های مالی خیرین شهرستان، گفت: همکاری و مشارکت جدی خیرین و ادارات شهرستان در ساخت و ساز مسکن و مساعدت بهزیستی را می خواهیم تا این کار عام المنفعه به سود معلولین و خانواده بهزیستی به سرانجام رسانیده شود.

کد خبر 44721

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد