بیش از ۲۴۶ هزار نفر در طرح پیشگیری از اعتیاد بهزیستی قزوین شرکت کردند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۲۴۶ هزار و ۵۴۶ نفر در طرح پیشگیری از اعتیاد بهزیستی قزوین از ابتدای امسال شرکت داشته‌اند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار داشت: یکی از ماموریت های اصلی معاونت پیشگیری بهزیستی، موضوع اعتیاد است و این سازمان در طول سال برنامه های مختلفی را برای پیشگیری از این پدیده به اجرا در می‌آورد.

وی افزود: برخی از این برنامه ها به صورت آموزشی و پیشگیرانه و برخی دیگر نیز به صورت درمانی است که امیدواریم نتیجه اجرای این برنامه ها، آشنایی هرچه بیشتر مردم قزوین با این پدیده شوم و خطرناک و در نهایت هم کاهش مصرف آن در جامعه باشد.

به گفته این مسوول، یکی از این برنامه ها، طرح اجتماع محور است که در آن تمامی فرآیندهای مداخله، بررسی و راهکارهای مناسب برای مقابله با آن نیز ارایه می شود.

وارثی اضافه کرد: این طرح در واقع مجموعه‌ای از فعالیت ها است که براساس الگوهای محیطی - اجتماعی و از طریق کاهش عوامل خطرزا و افزایش عوامل محافظتی به صورت همه جانبه طراحی می شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶۷۹ مورد فعالیت در فضای مجازی در این زمینه برگزار شده، اظهار داشت: هم اکنون ۱۵ موسسه در ۳۷ محیط شهری و ۱۷ محیط روستایی در زمینه اجرای این طرح فعال هستند.

کد خبر 44701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد